torsdag 26 januari 2017

Både bra och mindre bra dag...





Gårdagen var en ledig dag.
Det var i sig skönt.

Hade ju ringt till psyket och dom ringde upp kl 10.30.
Kuratorn hade inte listat mig för dagen men dom sa att hon var där när jag frågade.
Dom hade inte hört något om att hon fortfarande var hemma.
Så jag knallade ju in till byn och upp på psyket.
När jag kom och skulle anmäla mig i receptionen så säger kvinnan att kuratorn inte är där, hon vabbar fortfarande.
Jag höll på att få ett mindre spel och berättade att jag varit i kontakt med sköterskan och vad hon sagt.
Jag menar, vad håller dom på med.
Ingen gör sitt jobb riktigt.
Och jag fick promenera dit och sen hem helt i onödan.
Jag ångade en hel del på hemvägen.
Kände mig både besviken och irriterad.
Snacka om att slösa bort min tid.

Väl hemma satte jag mig och fortsatte läsa mammas dagböcker.
Jag drack kaffe.
Förstår fortfarande inte henne.
Hon är en svår nöt att knäcka och vilken underlig syn hon haft på alla människor runt omkring.

Sen fixade jag mig i ordning inför kvällens träff med middagsbrudarna.
Jag blev upphämtad och skjutsad till restaurangen där vi mötte upp de andra.
Vi är 5 kvinnfolk.
Menyn var stor så det var svårt att välja.
Vi fick maten och det var jättegott och stämningen var härlig.
Vi satt i timmar och bara pratade.
Helmysigt.
När vi bröt upp var klockan en bra bit efter 20.
Jag fick skjuts hem och gick in.

Då ringde mobilen och det var en gammal väninna, fru V.
En mycket trevlig överraskning.
Vi pratade tills klockan var 22 och då var det dags för mig att gå i sängs.

Så kontentan av den lediga dagen var både bra och mindre bra.

Idag är det dags igen att gå på utredning.
Sitter och dricker kaffe och försöker komma igång men jag måste erkänna att jag känner mig väldigt trött.
Skulle helst av allt vilja lägga mig i sängen igen.
Men se det går ju inte.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


14 kommentarer:

  1. Godmorgon☕🌌Det var ju trist att kuratorn inte var på plats😕
    Vilken härlig middag du fick😄
    Ha en fin torsdag🌼Kram❤

    SvaraRadera
  2. Men att dom hade så dålig koll om hon var där eller inte. Klart man blir sur då. Tur du hade en bra avslutning på kvällen ändå med brudarna :)) Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett system som tydligen inte fungerar.
      Ja avslutningen på dagen blev desto bättre.

      Kram

      Radera
  3. Vad håller de på med på psyket? Säger en sak till dig och sen visar det sig inte vara så ? Vem skulle inte bli sur och less en sådan gång.
    Skönt att kvällen blev desto trevligare för dig "ler"
    Önskar dig en bra dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt konstigt att det blir så där fel så ofta.
      Japp, kvällen var mysig.

      Kram

      Radera
  4. God morgon ..men fy va trist ja jag hade fått utbrott ha ha jag gick genom samma sak o ringde då chefen där o sa att det är för jävligt. Men du hade ett trevligt avslut o det kanske uppvägde det andra då :) kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ångade rätt friskt när jag gick därifrån.

      Kram

      Radera
  5. Konstigt att de har så dålig koll...förstår om du blir arg och besviken. Men du fick i alla fall en promenad! ;)
    Jag är inte så aktiv med min blogg just nu som du kanske märker. Har hamnat i nån konstig släktforskardimma....
    Hoppas du får en bra dag, vi hörs. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Släktforskardimma lät intressant.

      Kram

      Radera
  6. Sv: Härligt! När i juni fyller du? :)

    Det var riktigt dåligt av psyk faktiskt! Det är väl det minsta man kan begära att iaf veta vilka i personalen som jobbar?!

    Kram fina du!

    SvaraRadera
  7. Så dåligt och jag tror tyvärr att det börjar spåra ur lite överallt. Ingen ordning på nåt. Men kul att kvällen blev lyckad härligt med tjejmiddag.
    Stor kram. 💟

    SvaraRadera
  8. Nej ingen ordning alls nuförtiden.
    Japp, tjejmiddagen var mysig.

    Kram

    SvaraRadera