tisdag 3 januari 2017

Besök...





I går fick jag oväntat besök av Midi.
Alltid lika trevligt när hon hälsar på.
Och så har hon sovit här i natt så vi har precis ätit frukost tillsammans alla tre.

Valet stod tydligen mellan att städa hemma eller komma hit.
Nå städningen får hon ta en annan dag.

Gårdagen i sig var lugn och trivsam.
Jag lagade till lax i ugnen, pressade potatis och gjorde en god romsås och haricots verts till.
Det var riktigt smarrigt och ett bra tag sedan vi åt det.
Mini diskade undan.
Skönt för mig som lagat maten att slippa disken.

Och sen kom då Midi.
Vi satt och pratade en stund i köket och sen hängde hon med sin lillebror.
Dom skulle se film.
Det är mysigt att se vänskapen mellan mina barn.
Den är stark och okrossbar.

Nåväl, det blev inget borttagande av jul igår och idag känner jag ingen lust för att sätta igång med det så jag sparar det till en annan dag.
Tur att man får bestämma helt på egen hand hur man vill ha det som.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Såå kul att Midi kom :) Fin dotter du har :)
    Här är julen fram över helgen ...nångång i nästa vecka åker den ut skulle jag tro
    Ha en bra dag
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid roligt när någon av de utflugna barnen kommer och hälsar på.

      Kram

      Radera
  2. Låter ju så mysigt ja städning är inget katastrof ju he he hoppas du får en skön dag kram ❤❤ Evas blogg

    SvaraRadera
  3. Men så härligt att få rå om ungdomarna ett tag. Det är sant att man blir glad av att se ens barn ha det trevligt tillsammans. Syskonkärlek:) Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera