söndag 1 januari 2017

Dag 1...






...och det är 2017 nu.
Känns konstigt att skriva och jag lär nog skriva fel framöver för det gör jag alltid när det blir ett nytt år.
Jag har varit duktig och bytt almanackan på väggen i köket så där hänger Januari 2017 nu.
Kan ju vara bra att vara i samma tidszon som alla andra.
Jag sitter som vanligt här med min kaffemugg.
Klockan är lite mer än när jag klev upp.
Det är väl officiellt morgon nu.

Gårdagen var en dag som många andra.
Jag iddes inte göra något särskilt märkvärdigt.
Åt i all enkelhet potatissallad, grillad rostbiff och en härlig grönsallad.
Till det drack jag sockerdricka.
Var varken sugen på öl eller vin.
Och sockerdricka är himla gott.

Jag la mig ganska så tidigt.
Tittade som vanligt på Kunskapskanalen tills jag somnade.
Så jag missade fyrverkerierna helt och hållet.
Dom väckte mig inte.
Hur herrans skönt var inte det!

En helt perfekt Nyårsaftonskväll.

Gav jag då några Nyårslöften, nope, självklart inte, jag sov ju..
Och nej, jag brukar aldrig ge Nyårslöften.
Vad är vitsen med det då sällan några hålls.

Det jag ska tänka på detta nya år är att vara snällare mot mig själv.
Jag ska inte "bli" fröken duktig om jag senare går in i en utredning.
Jag ska fortsätta vara sann mot mig själv.
Jag kan och vet bäst om mig själv.
Jag ska vara snällare när det kommer till rutiner som mat för att ta som ett ex.
Jag ska börja med 5;2 igen för det fick min mage och kropp att må bättre.

I övrigt ska jag fortsätta att alltid finnas för mina barn som jag alltid gjort.
Älska dom i överflöd.

Annars har jag svårt att se 2017 och vad som kommer att hända mig under året.
Det kommer att göra ont, mer än ont, har jag redan fått höra och det kommer att ske en ekonomisk kris om inte alltför lång tid som jag måste reda ut på bästa sätt.
Och det räcker för att det ska vända sig i magen av oro.
Men nå jag lär märka vad som sker.

Ha nu en härlig första Januari alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här sköt vi inga raketer o inte såg vi att ngn skulle ha skjutit raketer här omkring. Såg på finska nyårsprogrammet o där sköt dom raketer!
    Ha en fin 1 januari
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min 1 Januari blev fin, jag fick ju hem Mini.

      Kram

      Radera
  2. God fortsättning ...ja det gör ont i mig att läsa att det kommer bli så jobbigt för dig o det är inte klokt att det skall vara så. Låter som en bra nyår maken här sov 1 timme men jag väckte honom vid 12 slaget för att fira in året :) Min natt har varit jobbig men jag kan oxå vila under dagen ...hoppas du får en fin dag stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för omtanken om mig.
      Dagen blev bra, jag fick hem Mini!

      Kram

      Radera
  3. Jag har legat vaken hela natten. Kunde inte sova på grund av fyrverkerier som smällde utanför. Och sen var grannar högljudda så då gick det inte heller att sova.
    Idag på Nyårsdagen ska jag göra lika lite som jag gjorde på nyårsaftonen. Nämligen ingenting alls.
    Ha en bra första januari.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att fyrverkerierna störde dig så att du inte kunde sova.
      Låter som sköna dagar, att göra ingenting på.

      Kram

      Radera
  4. Låter som en skön nyårsafton :) Skönt o sova nu :) Jag har inte riktigt förstått varför man måste festa till det bara för det blir ett nytt år :) Men lite god mat i magen är ju aldrig fel! :)

    Hoppas du får en bra start på en ny vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Nyårsafton var en behaglig dag!
      Jag har heller aldrig varit någon festprisse för att det är Nyårsafton.

      Kram

      Radera
  5. Gott nytt år! Ja, tänk att det är 2017. Känns alltid lite märkligt med ett nytt år och alla nya beslut, förväntningar och kommande upplevelser som ännu är ett oskrivet blad.

    Kram och Gott nytt 2017!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig Christina!

      Kram

      Radera