måndag 2 januari 2017

Dag 2...





Min tidiga morgonsysselsättning.
Kaffe och korsord.
Korsorden går lite si och så beroende på vad det är för dag och hur pass samarbetsvillig min hjärna är.
Det är något jag alltid tyckt om att göra korta stunder här och där.
Och för tillfället har jag massvis med veckotidningar som jag inte hunnit bläddra i och med olösta korsord som väntar.
Jag får ju dom av Finaste Pappelino och han får i sin tur av damer där han bor.
Mycket bra för mig och kliver jag upp extremt tidigt så vad ska jag göra?
Då är det bra att ta fram en tidning och titta på korsordet.

Igår var det Nyårsdagen.
Min älskade Mini kom till mig på sena eftermiddagen.
Det har ju inte riktigt stämt med veckorna runt jul och nyår.
Nu har jag honom fram till Fredag, då växlar han boende och sen blir allt som vanligt igen.

Jag hade gjort tagliatelle med en pastasås på strimlad lövbiff och paprikaost samt lite annat gott i såsen.
Till det en god sallad.
Smakade mycket bra och Mini tog om fast han var mätt.

Efter maten, Mini diskade, så satte han ihop sin speldator.
Det är en del grejer att ta med sig när allt skall hit.
Han satte igång och spelade och jag tittade på dokumentärer på Kunskapskanalen.
Som vanligt tills jag somnade.
Är ju fortfarande förkyld och det märks på sömnen då jag just för tillfället sover ovanligt mycket nattetid.
Jag klagar inte över det men det hade varit gott att slippa hostan.

Vad händer här idag då?
Har inte den blekaste.
Mini har lov, så han ska fortsätta slappa, förmodligen spela en del.
Jag har inga planer men jag lurar åt att det är dax att plocka ner granen och all advent i fönstren.
Har dock inte bestämt mig, det finns fler dagar denna vecka än idag.
Så jag får se vad det blir!

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. God fortsättning. Här blir det jobb från 12.00 till 21.00. Men den här veckan blir iallafall en dag kortare. Jag tänker plocka bort allt pynt efter fredagen...men gruvar mig för det är då bra mycket roligare att ta fram än plocka bort. Krya på dig och etrt riktigt Gott nytt år. kramleikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är roligare att plocka fram än ta undan.

      Kram

      Radera
  2. Här blir det att åka o handla mat o lite annat! Sonen har lov ännu, skolan börjar redan på onsdag här.
    Ha en fin dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, redan på Onsdag.
      Här börjar sonen den 10/1.

      Kram

      Radera
  3. Korsord har inte varit min starka sida, men kul om man kan :) låter inte kul att du ännu är hostig men hoppas det ger med sig, du får nog en mysig vecka med sonen :) rå om varandra kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hostan är tråkig, jätteless på den nu.

      Kram

      Radera
  4. Jag är inte flitig på att sitta med korsord. Jag fortsätter nog med att göra ingenting även idag. Min son har lovat göra middag idag "ler" så jag kommer inte att behöva tänka på att laga mat idag. Skönt! Min yngsta dottern har också lov. Hon börjar om skolan den 11 januari. På fredag åker nog julgranen ut och alla julsaker också...
    God fortsättning! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så trevligt att sonen ska laga middag.
      Skönt att slippa ibland.

      Kram

      Radera
  5. Kan tips om ett mobil spel med korsord som man spelar mot andra, kul och man lära sig massor, kan ta ledtrådar och så med :)

    Jag sov ganska länge idag -.- Irriterad på mig själv.. Menmen, sen ikväll har jag och en vän gått en promenad!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men är inte så förtjust i att hålla på med mobilspel.
      WF räcker för mig!

      Kram

      Radera
  6. Det går en envis influensa nu. Dom till o med varnar från vårt sjukhus...vilket kaos dom har. Jag har ju också mått dåligt av astman...men sakta men säkert kommer man tillbaka:) Så julpyntet får stå om man inte har oken. Det läser sig:)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här förkylningen som jag bär på har varit väldigt seg.
      Den vill inte riktigt ge sig, tar ny fart osv.
      Men jag har inga andra problem som du med din astma så jag reder mig.

      Kram

      Radera