fredag 20 januari 2017

Fredag...





Dagarna går och tiden känns evinnerlig.
Kan inte förstå att det bara var i Söndags då jag fick dödsbudet om mamma.
Det känns som det borde vara längre sen.
Hon har inte varit död en vecka ännu.
Å jag sitter här och försöker klura ut vem hon var.
Vem var hon egentligen under alla hårda, kalla ord?

Det är ganska så svårt att skapa en bild av henne utifrån hennes dagböcker trots allt.
Det är mycket som är tvetydigt.
Men bilden av mycken ensamhet kvarstår.
Hon verkade ha svårt att behålla vänner, såg fel i alla andra men aldrig i sig själv.
Fel karlar verkar hon oxå ha träffat,  många med problem med flaskan.
Inget varade, får känslan av att hon drog sig undan allt till slut.

Det känns fortfarande ytterst märkligt och konstigt att tänka tanken att mamma är död.
Nu är hon inte bara avståndstagande, nu är hon borta på riktigt.
Tror att jag fortfarande är lite chockad.
Det har inte landat riktigt inom mig.

Och jag vet fortfarande inte hur jag känner.
Både sorg och tomhet.

Idag växlar Mini boende så jag blir ensam en vecka framöver.
Känns konstigt, tomt liksom.

Och i morgon är det sagt att vi åker till mammas hus, det kan nog bli en mycket lång dag.

Och på Måndag börjar min utredning rörande arbetsförmåga.

Det känns som om det är väl mycket nu.

Kuratorn ringde igår och ville veta vad som hände sista mötet på AF, gick snabbt genom vad som sas och blev bestämt.
Så  bokade vi om min kuratortid så på Onsdag (min lediga dag) ska vi ha samtal.
Det lär jag behöva efter allt som hänt.
Samtalet är öronmärkt, vi ska prata om mammas död.

Ha nu en härlig Fredag alla fina!

Kramen om!

Ps. Just nu orkar jag inte svara på kommentarer jag får men de värmer gott i själen ska ni veta!

3 kommentarer:

  1. God morgon💕Jobbigt är det, jag förstår❤ Hoppas att du får en fin fredag i alla fall💕❤ Kram❤❤

    SvaraRadera
  2. Ja du just nu blev det mkt för dig o trist är det o mamma ja där är mkt att tänka på o allt som skall fixas osv hoppas det kommer gå bra för er endå. Ta det lugnt & en dag i taget o vila mellan varven stor kram till dig <3

    SvaraRadera
  3. Det är bra att du ger dig tid att sörja din mor även om ni inte hade någon större kontakt med varandra. Genom hennes dagböcker lär du dig att känna henne på nytt "lite grand i alla fall."
    Kram ♥

    SvaraRadera