onsdag 11 januari 2017

Gårdagen...





Gårdagen blev en hygglig dag.
Jag fick mitt samtal och har nu frikortet i min börs så nu behöver jag inte betala för att träffa läkare eller kurator.
Helt perfekt.
Samtalet i sig blev egentligen bara en uppdatering över helgerna som varit.
En liten uppmjukning kan jag väl säga.
Vi bokade tid för nästa samtal.

Efter samtalet gick jag ner på Ica innan jag tog bussen hem.
Väl hemma var det gott med en kopp kaffe.
Och så pratade jag bort en stund med Älskade E.

Dagen rullade på, det blev en del telefonsamtal vilket var trevligt.
Jag pratade med Sconesmannen en liten stund.
Bjöd hem honom på en bit mat på Torsdag.
Funderar på att laga till en fläskfilégryta med kryddkorvar, paprika och syltlök.
Till det serverar jag tagliatelle och en härlig grönsallad med en massa gott i.
Jag tycker att det låter som en god middag, inte komplicerad för mig att göra heller.
Den sköter sig själv på spisen så att säga.

Idag så tar jag det lugnt.
Har inga aktuella måsten förutom dammsugningen men den skjuter jag på tills morgondagen.
Jag tror det blir en titta-på-serie-dag.
Precis en sån skön dag ser jag fram emot.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Här blev det nog en rätt så lugn dag...men så ska vi få tillbaka kött i nästa vecka..då vi slaktade en ko i måndags. Så jag o M var till stan o köpte en frysbox😃Den får vi imorgon😄Var med en tvättmaskin till service också, den som vi har i ladugården ...Snart hämta sonen o sen blir det vila o en dusch💚Ha en fortsatt fin dag🌷🌸Kram💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken hektiskt dag du fick, hoppas denna blir lugnare.

      Kram

      Radera
  2. Visst är det skönt när man har frikort och slipper tänka på att betala när man ska hos läkaren . Det är det bästa. Du har så roliga namn på dina besökare :) alla har var o en sitt egna ...som nu Sconesmannen :)) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det bästa.
      Och mycket skönt att sen inte behöva tänka på betalning.

      Kram

      Radera