lördag 14 januari 2017

Gårdagen...





Jag har glädjen att få rå om två av mina bästa, Mini och Midi i helgen.
Igår kom dom.
Det var så härligt att krama om dom och välkomna dom till bords.
Vi satt och åt länge och pratet sprudlade ur oss.
Det är mys på hög nivå i mitt liv.

Tidigare under dagen så fortsatte jag mitt städande.
Jag tog Minis rum och Gästrummet.
Sen dammtorkade jag Minis rum och vardagsrummet samt resten i köket jag inte gjorde dagen innan.
Det var behövligt.
Jag tog det lite pö om pö så att jag vilade en stund mellan rummen.
Skönt att ha gjort det jag gjorde.

Dock hände det en olycka.
Jag skulle dammtorka en keramiktavla jag har hängande i köket.
Den har lite rundade hörn.
Vet i f-n vad som hände, helt plötsligt så hade jag en synål instucket i lillfingret.
Jisses så ont det gjorde.
Det rakt dånade i öronen.
Fick ta i som bara den för att kunna dra ut nålen ur fingret och då forsade det blod.
Suck, tänk att det alltid ska vara nåt.
Å vad fasiken gjorde en synål på väggen och hur lyckades jag köra in den i fingret?
På det har jag inget svar...

I dag ska mina ungdomar stå för middagsmaten.
Vi ska tydligen äta tacos.
Trevligt initiativ av dem.

Så jag kommer att ha en lång och skön dag utan en massa göranden, inte ens middagsfix.
Jo, jag kom på att jag ska koka ägg och duka fram helgfrukost men det går av sig själv, är inte ansträngande.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



9 kommentarer:

  1. Godmorgon😄🙋Härligt att både Mini o Midi kom😄Här blev det sovmorgon💗💚Klädtvätt på gång idag....sen en promenad om vädret tillåter😄Lasagne till mat... Ha en fin lördag😄Kram💗💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättehärligt att ha två av dom bästa här.

      Gott med lasagne.

      Kram

      Radera
  2. vad skönt för dig att dina ungdomar lagar middag idag =)
    jag har barnbarnet hos mig hela helgen och måndagen så jag kommer att vara fullt upptagen att vara på benen (hela tiden) dessa dagar.
    Huvva! För att få en nål i fingret. Hoppas att ditt finger mår bra nu efteråt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var superskönt att slippa laga mat och mycket gott.

      Då förstår jag att du har fullt upp i helgen.

      Mitt finger ömmar och är lite svullet men det går väl över.

      Kram

      Radera
  3. Usch... så märkligt! Jag stack mig också på nåt i min väska för ett par dagar sedan. Obehagligt, vet inte vad det var, men hål på fingret blev det.
    Fint att det verkar rulla på för dig annars. Du har mycket glädje av de unga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket märkligt hur lätt det kan hända en "olycka" när man inte är vaksam.

      Ja mina ungdomar skänker mig enorm glädje.

      Kram

      Radera
  4. Oj då trist när saker händer utan man vet :/ men gud va fina dina barn är kul att få se dem tillsammans : ) är lite avslagen efter natt o dag med barnbarnen he he he upp i ottan oxå kram å fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lät ändå mysigt att umgås med barnbarnen men kan tänka mig att det kräver sin energi.

      Kram

      Radera
  5. Vilken härlig energi i ditt fotografi!
    Härligt att umgås med sina kids, det gjorde jag också igår :)
    Vi firade dotterns 25-årsdag, så mysigt!

    Ha det gott!
    Kram Christina

    SvaraRadera