lördag 7 januari 2017

Helg...





Många helger blir det och nu är vi mitt inne i en igen.
Jag var "duktig" och tog bort all advent i fönstren igår.
Det kändes skönt att det liksom ser ut som vanligt igen.

Julgranen har jag kvar men jag vet inte om jag har energin och plocka ner den.
Har förskräckligt ont i ryggen.
Sträckte mig häromdagen.
Och idag känns ryggen INTE behaglig alls.
Alltid ska det vara något har jag märkt.
Så jag får allt ta det lite lugnare idag.
Borde kanske gå ut på en promenad, det sägs ju vara bra för ryggen, även om jag själv aldrig har märkt att det är så.
Men det är fortfarande kallt och det har snöat och under snön är det isigt så jag tror faktiskt inte att jag törs.
Vips ligger jag där och har inte bara ont i ryggen utan har brutit nåt ben eller så.

Mini åkte i går eftermiddag.
Saknaden var direkt.
Jag trivs så bra att ha honom boende hos mig.
Det känns som mindre hem när han inte är här.

Jag såg på ett avsnitt av "Morden i Midsomer" och värmde en tallrik mat.
Sen kröp jag ner i sängen för att vila bort en stund.
Var precis på väg att somna då mobilen ringde.
Det var Finaste Pappelino.
Vi pratade bort en bra stund.
Alltid trevligt att göra det med honom.
Och sen blev jag kvar i sängen.
Hade ingen kraft att sitta uppe.
Och jag behövde ju inte det heller.

Å så gick den dagen...

Idag vet jag inte mycket om.
Har pratat med Älskade E i telefonen.
Chattat en stund med min finske vän.
Kollat FB.
Försöker skriva ett inlägg här i min blogg.
Tittat på när värdmannen skottat av gårdsplanen.
Druckit en kopp för mycket kaffe (var så sugen).
Har en ömmande och besvärlig rygg som hela tiden gör sig påmind.
Har ett korsord jag tittade på en stund igår.
Har färdig mat i kylskåpet så det är bara att värma i mikron.
Jag behöver inte göra mer än jag orkar.

Tja det sista låter som ett bra koncept så det kör jag på.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Oj va du har varit flitig :) här är det lite snö som kommit o snöar ännu, haft fullt upp med barnbarnen men så härligt o dem ger mig sådan glädje :) skönt att du har en lat dag framför dig :) kram å krya på ryggen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att du haft fullt upp med barnbarnen, det låter jättemysigt!

      Kram

      Radera
  2. Min son säger att det är verkligen lönnhalt som tusan under den nya snön som har kommit.
    Jag har dock inte själv varit ute på flera dagar. Och lär inte ta ett steg utanför dörren på ett tag i det skick jag för tillfället är i... Innan det blev så vansinnigt kallt var det ju plusgrader ute. Och blankis var det överallt. Jag vågade knappt bege mig utanför ytterdörren av rädsla att ramla och slå mig fördärvad. Det var knappt sandat heller.
    Hoppas din rygg snart känns bättre och att du får en bra dag idag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att det är likadant hos mig så därför håller jag mig inomhus.
      Ryggen är tyvärr lika illa fortfarande men det ger sig väl.

      Kram

      Radera
  3. Flitig du varit😃Jag bytte gardiner o vaxduk i köket. Samt vardagsrummet o vårt sovrum. Stjärnorna i sovrummet, adventsljusstaken i köket, TRO, HOPP, KÄRLEK i vardagsrummet o granen har jag kvar än
    Ha en fin lördag😃
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ha kommit igång med bortstädandet.
      Jag har fortfarande kvar julgranen, tar den en dag jag orkar.

      Kram

      Radera