onsdag 25 januari 2017

Ledig dag...





Skönt att kliva upp i morse och inte behöva åka iväg.
Jag är ledig idag.
Dock har jag samtal efter lunch men har ringt upp till psyket för att få bekräftat att hon jobbar, hon var ju sjuk i Måndags.
Vid 10.30 skulle det ringa från psyket.
Det är högst irriterande att man aldrig nuförtiden får prata med någon direkt.
Hela sjukvården fungerar ju så idag. 

Har haft ett långt samtal med Älskade E.
Hon ringde tidigt i morse men jag hade hunnit kliva ur sängen och satt i köket och drack kaffe.
Ibland finns det mycket att prata om.

I eftermiddag ska middagsbrudarna träffas och äta middag på lokal.
Det var länge sedan vi sågs så det ska bli trevligt.
Lokalen har jag aldrig tidigare ätit på men den har god renommé.
Förväntar mig en glad stund i goda vänners lag.

Har duschat och tvättat håret så nu är jag redo för dagen.
Massor av kaffe har jag pimplat, som det kan bli ibland.

Gårdagen gick men inte mycket mer än så.
Kom hem efter utredningen och var mer eller mindre paralyserad av trötthet.
Det var jobbigt på utredningen.
Mycket folk och alla var så pratig och högljudda att min hjärna stängdes ner, hade så svårt att koncentrera mig.
Stängde dörren in till datarummet men det sprangs hela tiden in för att hämta saker i materialrummet som ligger i anslutning till datarummet.
Tuffare dag än i Måndags.

Hade svårt att somna i går kväll oxå.
Min hjärna saktar inte ner sig och blir stilla så det är svårt att komma till ro och somna.
Men det är som det är.
Det är för mycket nu och då reagerar hjärnan med att spinna fortare, inte i sig oväntat.

Ha det så bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Härligt med ledig dag😄Här blev det inte som planerat..men vad kan man. Hoppas att du får en trevlig samvaro med tjejerna😃💛Ha en fin onsdag✨ Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, middagen ute var mycket lyckad.

      Kram

      Radera
  2. Låter som du kommer få en fin dag i dag :) ja att saker inte funkar som det skall pratade jag o min syster om nyss per telefon men som du säger det är som det är ...ha det nu så trevligt sen då kramen

    SvaraRadera
  3. Du har för mycket som snurrar runt i huvudet just nu...inte så konstigt att du hade svårt att somna. Tänker på dej. Kramen

    SvaraRadera