tisdag 10 januari 2017

Måttligt...





Nähä skulle inte tro det.
Jag vet inte vad det är att vara måttlig.
Det märktes under gårdagen.

Först gick jag bort till affären, pantade bort lite flaskor och så handlade jag lite.
Det var plusgrader ute så det var riktigt skönt med en promenad.

När jag kom hem drack jag en kopp kaffe och sen ställde jag mig i duschen och tvagade min kropp och tvättade mitt hår.
Känner man mig vet man att det är otroligt energikrävande att tvätta håret men jag var tvungen.
Kände mig aningens slut på efter duschen.

Då la jag kläder i blöt, behövde tvätta men iddes inte gå ner i källaren så jag tvättade för hand.
Ja jag vet, bakom som bara den, det är ju enklare att tvätta i maskin men tanken på att gå ner i källaren fick mig att avstå och göra det på det knöligare viset.
Källaren får mig att reagera så lite nu och då.
Jag är inte mörkrädd men det finns en väldigt kraftfull och obehaglig känsla där nere så ibland klarar jag inte av att gå ner.

Och så kom jag då på att det var dax för granen att bli nerpackad.
In i klädkammaren och försöka få ut kartongerna smidigt.
Å så packade jag helt sonika ner allt.
Organiserade ljusslingan så den inte kommer att vara trasslig till jul.
Packade ner allt som hör till granen i samma kartong (var inte så sist).
Och så lyckades jag bära tillbaka kartongerna till klädkammaren och organiserade det fint därinne.

Vid det här laget var jag inte bara måttligt trött, jag var helt väck, så himla trött var jag.
Satte mig i köket och ringde och pratade bort en stund med Mini.
Så blev det att ta itu med tvättandet så att jag kunde hänga kläderna på tork.

Och så värmde jag köttsoppa (1 portion) samt åt en apelsin.
Klockan var då 15.30.
Tycker i överlag att första 5;2 dagen gick bra men jag hade ju fullt upp hela tiden.

Så fick jag då den smarta idén att jag skulle byta gardiner i köket så det var bara att ta fram strykbrädan och sätta igång att stryka.
Jag kände mig dock väldigt nöjd sen jag satt upp gardinerna.
Det blev fräscht.

Så gjorde jag i ordning en kasse med tidningar som jag idag ska bära bort till återvinningsstationen när jag går till bussen.

Efter det satt jag pall i köket framför laptopen.
Har inte ens en aning om vad jag såg på.
Jag var så himla slut på.

För vanliga, normala människor är den här dagen knappast märkvärdig men för mig som har så lite energi att hushålla med är det på tok för mycket att göra under en och samma dag.
Efteråt känns det givetvis bra att veta att det blivit gjort och jag inte längre behöver fundera över det.
Men som sagt, ingen måtta som jag borde ha.

Under kvällen kände jag mig märkligt konstig i huvudet.
Insåg att det berodde på det lilla kaloriintaget för dagen.
Jag tog en apelsin och det kändes lite bättre.
Det totala kaloriintaget blev 160 kalorier, vilket inte är mycket, jag vet att jag får äta 500 kcal men jag brukar ligga på mellan 150-300 kalorier under mina sk fastedagar.
Det mår jag bäst på.
Å nu var det ju första dagen så det var ju inte så konstigt att jag kände mig lite yr i skallen på kvällen.

Idag mår jag dock som vanligt igen.
Känner ingen särskild hunger eller att jag lider någon nöd.
Har vanlig matdag idag.
Vet inte vad det blir för middag men jag ska återgå till att äta på assiett.
Fattar inte att man går från ett fungerande koncept?
Men nåja, bara ta nya krafttag.

I övrigt känner jag mig väldigt trött och har en inte alltför rolig värk i kroppen.
Straffet efter gårdagens göranden.
När jag la mig igår kväll trodde jag att jag skulle somna på stört men se det gjorde jag minsann inte.
Tror jag gjort för mycket under dagen och blev helt enkelt övertrött.
Somnade inte förrän efter 03 snåret någon gång så jag kände mig ganska så trött när mobilen väckte mig i morse.

Idag har jag samtal och efter det ska jag ner på byn och göra ett ärende innan jag tar bussen hem.
Kommer att kännas skönt när jag kliver innanför dörren igen.

Jag "borde" ta fram dammsugaren och dammsuga lägenheten men vi får se om orken finns där.
Mini har inte riktigt skött sitt "jobb" på sistone.
Det är hans uppgift att sköta dammsugningen då jag får så jäkla ont i ryggen av det.
Men som sagt under lovet så nämndes jag inte påminna honom om det då jag ansåg att han behövde sin ledighet.
Och nu behövs det verkligen så jag får se hur jag fixar det...

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!







5 kommentarer:

  1. Jo, blir en rätt så jobbig dag, men det går nog bra. Ibland blir det ju så. Ha en fin dag😄
    Kram💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, dagen gick nog såå bra :) Lite trött blev jag ju, men så kom jag på att ringa till Blomsterhandeln o ha dem att vara dit med en blomma från oss. Eftersom vi inte far dit idag
      Ha en fin kväll
      Kram

      Radera
  2. God morgon ...oj full rulle här inne :) ja det är drygt att ta ner allt men an måste ju, här är oxå plusgrader skönt, ja hemmet går inte under för lite dammråttor hihihi hoppas det går bra idag sj skall jag oxå till vc kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med plusgrader, här har det varit minus.

      Kram

      Radera