lördag 28 januari 2017

Nytt ledsamt dödsbud...





Jag hade precis kommit till utredningen  igår då min mobil ringde.
Det var Maxi.
Hon grät.
Berättade att farfar gått bort tidigare under morgonen.
Det är ju givetvis jättejobbigt för mina barn att förlora sin fina farfar  sådär ganska så plötsligt.
Mycket tråkigt.
Jag gick ut en stund och grät.
Stod i hörnet av huset där ingen kunde se mig.

Vad är det man säger, olyckor kommer alltid tre om tre.
Nu har mamma gått bort, likaså min fd svärfar (inom loppet av knappt två veckor), vem blir den tredje?
Får rakt ont i magen av att tänka så.
Jag hoppas verkligen att det inte händer mina nära och kära något, nu räcker det tycker jag.


Mini kom igår eftermiddag.
Det var mysigt att ha honom hos mig.
Vi åt middag och pratade länge om både farfars och mormors död.
Mini tog det lugnt och sansat.
Och det är ju skönt.
Sen gick vi in till vardagsrummet och tog fram fotoalbumen och letade fram foton på farfar.
Hittade massor av fina foton så det blev en liten promenad längs memory lane.

Midi ringde, ville prata om sin farfar.
Flickorna åkte upp till bårhuset med farmor och farfars söner för att titta på honom en sista gång.
Mini ville inte följa, vilket jag förstår.

Jag hade svårt att somna igen.
Inget ovanligt just för tillfället.
Bara att acceptera att det är lite väl mycket just nu.
Det stör sömnen.
Hjärnan vilar inte.
  
Idag ser jag fram emot en lugn och avkopplande dag.
Behöver vila.
Bara vara.

Och det känns så himla fint att ha Mini här.
Han är ren och pur glädje för mig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Men nej va hemskt!! nu får det räcka med tragedier va, beklagar verkligen ...skönt att du har mini där hos dig stor varm kram <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får det räcka tycker även jag.
      Det är väldigt skönt att ha Mini här.

      Kram

      Radera
  2. Detsamma fina du! <3

    Beklagar verkligen, både för dig och dina barn! Hemskt att sådant sker :(

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltid mycket tråkigt med dödsfall.

      Kram

      Radera
  3. Fy så jobbigt och hemskt när det blir två dödsfall så nära inpå varandra.
    Stor Kram till dig och dina barn ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev svårt känns som det är för mycket nu.

      Kram

      Radera
  4. Ja det är konstigt det där att det sällan är bara en bedrövelse utan flera. Fast nu hoppas jag verkligen att det inte händer nåt mer tråkigt för dig. Det får räcka nu tycker jag!
    Inte konstigt att du har svårt att sova nu. Förstår att hjärnan går på högvarv.
    Men du...vi sticker till Santorini...haha...man kan komma långt i sina drömmar :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt att det påverkar min sömn så mycket på ett negativt sätt.
      Är så in i nordens trött nu.

      Japp, Santorini låter underbart.
      Kram

      Radera
  5. Oj då får jag verkligen beklaga igen och hoppas verkligen att ni slipper fler ledsamheter nu, det räcker nu för dej. Försök att ta hand om dej själv också emellanåt. Kramar i massor till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker oxå att det får räcka nu.
      Mycket ledsamt att barnens farfar gått bort.
      För alla.

      Kram

      Radera