onsdag 4 januari 2017

Onsdag...





Jag och mitt kaffe.
Morgonen är räddad!

Låg lite längre än vanligt idag även om jag vaknade tidigt.
Orkade inte kliva upp.
Det kändes så meningslös så jag borrade ner mig i kudden och drog täcket över mig ytterligare en stund.
Ibland är det skönt att ligga kvar i sängen fast man inte sover.

Gårdagen var återigen en lugn historia.
Midi stannade till fram emot 12-13 snåret, vet inte riktigt vad klockan var då hon gick till bussen.
Det var mysigt att få låna henne en stund.
Ordentligt kallt hade det blivit ute,hela -13 grader.
Så det var ju tur att jag inte hade ett möte eller liknande att passa.
Lite väl kallt för min smak.

Mini och jag lullade på här hemma.
Vi åt rester till middagen och umgicks en del.
Jag kan riktigt se på honom hur han trivs med att det är lov.
Och det är mysigt att ha honom hemmavid även om det på något sätt virrar till min hjärna för jag har ingen riktig aning om det är helg eller vardag.
Det känns som helg hela tiden.

I går åt vi rester till middagen så jag slapp stå vid spisen.
Idag däremot ska jag laga middag men har fortfarande ingen aning vad det blir.
Någonting ätbart får jag nog ihop.
Lite jobbigt att hitta något i frysen bara, den är så knökfull att jag måste ut med en hel del för att hitta vad jag söker.
Nu ska jag inte klaga över att ha en full frys, det är så jag vill ha det men lite bökigt kan det allt bli ibland.
Typiskt i-landsproblem, jag vet!

Vad som händer i dag står kanske skrivet i stjärnorna.
Har inga överdrivna planer åt nåt håll.
Det lutar åt att julen får stå kvar till helgen.
Känner ingen lust att hålla på.
Men jag hittar säkert på annat vettigt att ta mig för...moahaha
Som om jag med min lilla energi skulle göra vettiga saker?

Ha nu det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här har vi -18 grader just nu....gillar inte kyla! Sonen började skolan på nytt idag..2 dagar skola o sen 3 dagar ledigt denna veckan! Julen börjar jag inte städa ut före helgen. Men i nästa vecka ska jag börja med att städa ut den. Annars borde jag ju städa idag. Ska ta ut mattorna nu till först
    Ha en fin onsdag
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min son börjar inte förrän Tisdag, glad för hans skull.

      Kram

      Radera
  2. Ja du julen är ute för min del men som du säger så får det ta den tid det tar he he här är full storm igen men skall ut o gå pw snart måste kämpa på :) sen blir det bara hemma mys resten av dagen tror jag :) låter som även du får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Ja kaffe kan man ju inte vara utan på morgonen inte.

    Härligt med frysen full av mat. Sånt är bra så klaga då kan man ju inte få man tänker hur många i världen får svälta.

    Ha det så gott och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är himla skönt att ha frysen full, bara idiotiskt att klaga.

      Kram

      Radera
  4. Hoppas att du fick en fin dag och att morgondagen blir bättre!
    Ibland behöver man just de där softa dagarna då man bara tar dagen som den kommer utan någon färdig plan.

    Må väl!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina, jag gör mitt bästa!

      Kram

      Radera