fredag 13 januari 2017

Sconesmannen...





Gårdagens morgon började med att jag gick ut i blåsten och snöyran för att ta mig till bussen och affären.
Kan tillägga att vädret inte var någon höjdare direkt.
Det fick mig att ångra att jag överhuvudtaget var tvungen att gå ut i det.

Det var skönt när jag väl var hemma igen.
Jag ringde och pratade bort en bra stund med Älskade E.
Sen tog jag itu med livet.

Drog fram dammsugare och tog bort alla dammråttor som virvlat omkring.
Jag skurade badrummet.
Jag skurade upp kaklet i köket och så blev skåpdörrarna tagna med.
Det är ju nästan bra att bjuda in nån på middag så kommer "måste-verkligen-göra-ögonen" fram.

Så satte jag igång med fläskfilégrytan.
Det enda jag glömt köpa var syltlök så jag tog vanlig lök i stället.
Den fick stå och puttra på länge så alla smaker gifte sig.
Så hackade jag upp salladen och ställde den i kylskåpet.

Efter det fick jag softa några timmar.
Satt vid laptopen och kollade YouTube.

Jag skickade ett sms till Sconesmannen för att höra om vi var i samma tidszon, att kl 18.00 var vad vi bestämt och så var det.

Strax vid 18.00 körde han in på gården och parkerade bilen.
Jag hade allt färdigt så vi kunde sätta oss och äta direkt.
Han tyckte att middagen var delikat på alla sätt och vis.
Å det är ju ett vackert omdöme över min matkonst.

Efter maten drack vi kaffe och fortsatte prata om livets alla glädjeämnen och bekymmer.
Klockan tickade i väg och vips var den 21.00.
Då reste han sig upp och tackade för sig.
Själv var jag grymt trött då.
Suttit och varit social och vuxenpratat i 3 timmar på raken, det är jag inte riktigt van vid.

Middagen var supertrevlig och lyckad så jag känner mig väldigt nöjd.
Och Sconesmannens sista ord var;

- Det här måste vi göra om!

Idag är det Fredag och jag får hem Mini i eftermiddag och inte bara han.
Midi ringde igår och sa att hon skulle följa med om det gick bra för mig.
Som om jag någonsin skulle neka det.

Har tagit fram köttfärssåsen jag gjorde av quornfärs från frysen så hon har att äta middag idag med.
Så idag blir vi tre personer vid middagsbordet.
Helmysigt!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

11 kommentarer:

  1. Låter som en super trevlig dag ju :) och då får du en fin helg oxå med barn i huset :) själv skall jag till barnbarnen o sova över :) mysigt kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, helgen blir himla fin och din med läser jag!

      Kram

      Radera
  2. Vad härligt med besök😄Fint att du får hem både Mini o Midi 😃Jag är hemma nu efter frissabesöket. Ska hämta sonen A från skolan o fara o handla mat till helgen. Jobbigt värre blir det....
    Ha en fortsatt fin fredag😄
    Kram💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att handlingen gick bra när det nu var Fredag och allt.

      Kram

      Radera
  3. Låter helmysigt! Hoppas att ni får en fin helg!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket energi du hade!
    Och vuxenstunden verkade mysig :-)
    Kanske ett <3 ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vuxenstunden var trevlig för det är en karl som är nice men det blir inte något <3 med honom, vi är bara goda vänner!

      Kram

      Radera
  5. Det låter som en härlig dag du haft, och visst är det skönt att ha någon vuxen att träffa ibland. Mysigt med barnen i huset också. Stor kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det trevligt att umgås och vuxenprata.
      Och ja, det är härligt att ha barnen här.

      Kram

      Radera
  6. minna lindeb3 mars 2017 18:04

    Sconesmannen!!! Milla. Det är vår i luften. <3 :) (Och mycket ljusare redan)

    SvaraRadera