söndag 29 januari 2017

Söndag...





Jag sitter i mitt kök med mitt morgonkaffe.
Mini har ännu inte vaknat.
Idag blir det som sig bör, en gemensam helgfrukost.
Det är alltid mysigt.

I går följde Mini med mig in till Kvantum.
Jag var tvungen att komplettera Fredagens handling.
Å behövde bärhjälp då jag fick så ont i axlarna av det jag bar hem i Fredags.
Vi mötte upp Midi där och handlade tillsammans.
Det var gemytligt att gå omkring med två av de bästa.
Pratade en del om farfar.

När vi kommit hem och packat upp varorna så diskade Mini undan sen frukosten och jag började med middagen.
Blev så enkelt som hempizza.
Det knackade på dörren och lillebror kom in.
Han hade två papper jag skulle skriva under.
Så fick han även ta pengarna som låg i mammas plånbok.
Han blev kvar ett bra tag och vi pratade runt det som hänt den senaste veckan sen han var ner och träffade mäklaren för värdering av huset.
Han hade fått sälja mammas bil så det var kanoners och så ska Frälsningsarmén på orten ta hand om hela dödsboets inventarier så vi behöver inte tömma huset själv.
De tar även "skräpet" och slänger det.
Dom har två-tre veckor på sig.
Känns jätteskönt tycker jag att lillebror hittade en så bra lösning på tömningen av allt som finns i huset.
Tipset om Frälsningsarmén kom från mäklaren.
Superbra.

Nå lillebror åkte hem till familjen och jag och Mini åt middag.
Jag tog hand om disken.

Mini gick in till sig för att spela och jag tittade på Historieätarna.
Har inte sett den serien tidigare.
Är inne på säsong 2 nu.
Trevligt och lättsamt program.

Jag blev inte uppe så sent utan la mig ganska så tidigt.
Kände mig så in i nordens trött.
Men somnade inte som tänkt.
Låg vaken länge innan sömnen ville sig.

Idag blir en hemmadag.
Ska ingenstans.
Bara ta det lugnt.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 

6 kommentarer:

  1. Här blir det nog att kurera huvudvärken, laga mat o ta det lugnt. Kram o ha en fin söndag💕💛

    SvaraRadera
  2. Men va bra att det löser sig :) o frukost låter gott jag har nyss vaknat pust o stånk ..här blir oxå en innedag nr 2 ( igår med) såå skönt ...ha en fin söndag kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din dag varit/är skön!

      Kram

      Radera
  3. Det var väl bra att din bror tog hand om detta på bästa sätt för er alla. Är ni nöjda över att frälsningsarmen tar hand om allt så är det ju jättebra. Försök vila det du kan vännen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är suveränt att dom tar hela bohaget så slipper vi.
      Har gruvat mig för den biten men nu slipper jag tänka på det mer.

      Kram

      Radera