söndag 15 januari 2017

Söndagsfrukost...





...vankas det på en timme ungefär.
Än så länge sover ungdomarna men jag gissar på att dom vaknar på en stund.

Helgen har so far varit perfekt.
Gud så mysigt det är att ha både Mini och Midi här samtidigt.
Det har blivit lite feeling för mig att det känns som innan Midi flyttade hemifrån.
Jag tycker att det är härligt att hon faktiskt kommer hem och sover över ibland.

Denna helg är ledig helg för henne.
Och pojkvännen är med jobbet i annat land.
Så då passar det bra att vara här och umgås.
Och mammahjärtat får bli ännu varmare än när bara Mini är hos mig.

I går efter frukost så åkte dom iväg.
Midi skulle övningsköra med sin far och Mini följde med.
Innan dom kom hem igen handlade dom det som fattades för att vi skulle kunna äta tacos till middag.

Vegetarisk tacos med quornfärs.
Men jössenamn så gott det var.
Jag vet inte om det var för att det var quorn, eller att vi blandade all sallad i samma skål (brukar vanligen servera i olika skålar), eller om det var brödet som var extra gott eller om det var för att vi på Midis önskan hade svamp till, eller om det var för att det var ungdomarnas initiativ så jag slapp laga till det, eller om det helt enkelt var sällskapet.
Jag har ingen riktig aning men det var den godaste tacos jag ätit på år och dar.
Jag njöt av varje liten tugga jag åt.

Givetvis blev vi trötta av att ha ätit så vi tog oss varsin siesta.
Det var så härligt.

Resten av dagen tillbringade jag i köket.
Ungdomarna kom och höll mig sällskap lite nu och då.
Det var en helt igenom gemytlig feeling.

Idag funderar jag på att gå bort till närmsta affären.
Tanken är att jag ska laga till en köttfärspaj till middag men såg nu att jag behöver köpa margarin.
Tänkte höra med Midi om hon stannar till middag eller om hon går hem innan.
Stannar hon måste jag komma på något som hon oxå kan äta.
Såg nu att  det blev quornfärs kvar sen tacosen igår så då kan jag göra paj till henne med.

Allting löser sig.

Nu ska jag ta hand om äggen som kokar på spisen.

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!



12 kommentarer:

  1. Hej, hittad hit genom Lena´s blogg.

    Mums vilken god frukost-tallrik du lagt ut en bild på,,, jag som sitter här och är hungrig.
    Bara att rulla till köks och fixa sig en smörgås och en kopp te.

    Ha en finfin söndag.. // Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem frukosttallriken är från vår förra Birkakryssning.
      Lyxig och supergod frukost.

      Trevligt att du tittade in till mig!

      Kram

      Radera
  2. Vad härligt att ungdomarna var hemma😄Här var våra 2 också hemma💕Ska sms:a med äldsta dottern idag😄Ha en fin söndag🌷💚Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna helg har varit underbart härlig.

      Kram

      Radera
  3. Önskar dig en fin Söndag med de dina!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Låter verkligen som en fin helg du har och mysigt ja det förstår jag låter gott det där. Blir nog en mysig frukost oxå kan jag tro :) ja man får ta tillvara på tiden ha det mys kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut bästa helgen på länge för mig.

      Kram

      Radera
  5. Hej du :) Läser och ser att du haft en fin helg! Det är inte fy skam det! Hoppas kvällen nu blir bra den med!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, min helg har varit fantastisk på alla sätt och vis.

      Kram

      Radera
  6. Förstår att det är mysigt att ha nästan alla barnen hemma. Så härligt! :)
    Kram

    SvaraRadera