lördag 21 januari 2017

Tillbaka till mammas hus...





Har precis gjort i ordning perkolatorn.
Kokar kaffe för att jag ska få dagens första mugg samt ta med under våran dagsutflykt till mammas hus.
Tänkte göra några mackor oxå samt ta med matlådan jag gjorde i ordning i går.
Vi åker redan innan 07 så det blir en lång dag.

Pratade med min lillebror igår och han vill köra igång tidigt så vi har tillgång till dagsljus.
Mammas belysning var inte så bra.
Jag gick och la mig tidigt igår så jag skulle känna mig piggare idag.
Hade svårt att somna men det var bra program på Kunskapskanalen så jag led ingen nöd.
Somnade till sist och vaknade innan mobilen skulle ringa.

Som jag skrivit tidigare så känns det obehagligt att gå genom mammas saker, öppna lådor och garderober.
Det känns som att vi egentligen inte har där att göra.
Måste dock ta itu med det oavsett min känsla.
Det måste bli gjort och det är massor att göra.

Det tar ungefär en timme att köra ner till mammas hus härifrån.

I går gick jag bort till närmsta butiken och "helghandla" lite.
Köpte tandkräm och mjölk.
Det var en ynka handling men det var skönt att få lite frisk luft.
Mini kom direkt efter skolan och packade sina saker.
Kramade om honom riktigt innan han gick ut till bilen som väntade på honom.
Det blev tomt.

Jag drack kaffe och läste i mammas dagböcker.
Det känns som om jag inte kan sluta när jag väl började.
Det är intressant och samtidigt väldigt sorgligt.
Det är så mycket med hennes liv och sätt som jag inte förstår.
Och det kommer jag nog aldrig att göra heller.

Så det är vad dagen kommer att handla om.
Mamma!

Jag hoppas det går bra!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Förstår dina känslor helt o fullt men som du säger det måste göras, hoppas det går bra å att du orkar stor kram å massor av energi till dig <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för dig och din bror att plocka ihop i huset.
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  3. Önskar er lycka till med allt jobb ni har framför er. Kramen

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni får en bra dag och kanske att du finner något som hjälper dig att förstå din mamma lite mer...

    Kram

    SvaraRadera