tisdag 31 januari 2017

Tisdag...





Tisdagsmorgon och min kaffemugg håller mig sällskap.
Just nu sitter jag ensam men Mini går snart upp och ockuperar badrummet.
Jag har redan sett till att göra det jag ska därinne, lika så bra det då Mini tar god tid på sig med sina morgonbestyr.

I går så var det utredning.
Jag skulle börja med IFK pärmen för att sedan börja sy en tygväska.
Turligt nog blev det aldrig att jag sydde något.
Jag frågade inte och ingen sa att jag skulle skifta till annan övning.
Lär väl åka på det idag då.
Det är inte riktigt min grej att sy.
Tror jag inte sytt något på 10-15 år eller liknande.
Men nåja måste jag så måste jag.

Jag promenerade hem efter utredningen igår.
Fick så besvärligt i knäet jag gjorde illa innan jul.
Nu kändes det på baksidan av knät, i knävecket.
Mycket obehagligt och inte vidare mysigt att gå.
Jag tittade in på Coop och köpte ägg innan jag var hemma.

Väl hemma förberedda jag dagens middag.
Hackade sallad,kokade pasta, kokade ägg, skar ostkuber,  skalade räkor och gjorde en enkel dressing.
Jag blandade inte ihop allt utan serverade i  skålar så man fick ta precis vad man ville.
Det var länge sedan jag gjorde sallad hemma.
Det var riktigt gott och enkelt.
Det enda som tog tid var när jag skalade räkorna, var väldigt dimmig och långt borta i hjärnan då så det tog sin tid.

På kvällen ringde jag Midi, Maxi var hos henne.
Vi pratade om hur dom mår och hur helgen har gått.
Dom hade fått reda på när begravningen för farfar ska vara, tid, datum och kyrka.
En kyrka som jag med lätthet kan ta mig till så det kändes fint.

Jag har sen några dagar burit på en sån besynnerlig, ödesmättad känsla att benen helt plötsligt inte ska bära mig och jag bara ska ramla ihop.
Får inte den känslan att släppa, den är obehaglig att ha.
Det beror väl på allt som hänt, så det blir för mycket inom mig.
Just nu känns utredningen helt fel, den tär som f-n på mig runt allt annat som måste ha min uppmärksamhet men nu är det ju så, bara att gilla läget på något vis, vad kan jag annat göra?

Nu ska jag mentalt börja förbereda mig på att åka iväg och gå utredning och kanske måste sy en tygväska.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon🙋😃Jobbigt är det...hoppas att dagen blir bra😃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är trött men det var väntat.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ,,,det låter ju för mkt för dig nu, att man ens tvingar folk till saker men det kommer ju från regeringen som ändrar alla dessa jäkla regler ...hoppas det blir en dag som snabbt övergår till hemmet så du kan ha det gott kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är mycket nu.
      Å det är skönt att vara hemma igen.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att du slipper att sy en tygväska idag. Och att dagen blir en bra dag för dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det slapp jag inte men har bara klippt ut delarna.

      Kram

      Radera
  4. Sv: Tack, tror nog jag slapp mardrömmar den natten iaf! :)

    Jobbigt det där med utredning, har inte förstått riktigt, men är det olika saker du ska testa på för att se fin förmåga ? Eller hur är det tänkt? (svara gärna till min blogg så jag ser ditt svar)

    Hoppas du har en härlig tisdags kväll! Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min kväll är väldigt lugn.

      Kram

      Radera
  5. Sv: Ah okej! Något sådant kanske då som väntar mig om några år om jag inte klarat av att börja jobba tills dess, hoppas ju givetvis att jag ska klara det! :)

    Förstår att dem inte vill att du kraschar igen, snälla vännen, blir det för mycket, så avbryt och ta upp det när allt landat igen! Va rädd om dig!! Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att resterande vecka blir bättre och att du får möjlighet att lyssna in kroppens signaler. Ta väl hand om dig!

    Kram Christina

    SvaraRadera