torsdag 12 januari 2017

Torsdag...





Torsdag idag då.
Jag ringde in till psyket I Tisdags för att få utskrivet medicin jag nästan har slut på.
Nattmedicin alltså så ganska så viktigt.
Gick ut på Apotea i går och inte har det kommit in något recept så jag kan skicka efter.
Så idag måste jag ringa upp igen och fråga om jag blivit bortglömd eller vad det sitter i?
Å ännu en gång måste jag kolla upp varför andra inte gör sitt arbete.
Det är ju inte direkt första gången det händer.
Jag är lite trött på att det alltid är så.
Det går så mycket onödig energi åt att hela tiden måste vara alert och hålla koll på att andra gör sitt arbete så att det i sluttampen blir bäst för mig.

Snart ska jag gå iväg hemifrån.
Jag ska hämta ut ett paket på närbutiken och så ska jag in till Kvantum fram och åter och handla det sista inför helgen och Mini kommer till mig.
Jag behöver mjölk, potatis, grönsaker och frukt.
Å så har dom bra pris på O´boy, 15 kronor för ett paket om du självskannar så det hugger jag på.
Mini brukar dricka O´boy till frukost på helgerna.

Tänkte bara åka på övergång så jag är snabbt hemma igen.

Väl hemma får jag nog ta tag i dammsugandet.
Känns lite mer nödvändigt då jag får middagsfrämmande idag.  
Å så ska jag givetvis laga till middagen.
Jag börjar tidigt med fläskfilégrytan så den får puttra länge på spisen så alla goa smaker hinner gifta sig med varandra.
Å så hackar jag nog ihop salladen så den står klar i kylskåpet.
Då blir det bara att koka tagliatellen innan han kommer samt duka bordet.
Så blir det inte så knöligt när jag delar upp görandena.

Sconesmannen har jag känt i 8.5 års tid.
Första fången han hälsade på mig hade jag bakat scones, vilket han inte hade ätit på åratal.
Där föddes hans namn i min blogg.
Jag har ju aldrig namnat personer jag känner vare sig kvinna eller man med dess rätta namn i min blogg.
Jag hittar alltid ett passande alias så kan jag skriva om dom utan att någon kan förstå vilka dom är.
Jag vill ju inte hänga ut någon på något vis i min blogg.
Sconesmannen och jag är goda vänner.
Han är lite som gubben i lådan, han dyker upp i mitt liv med jämna mellanrum.
Och han är en trevlig man, dock väldigt olik mig i sätt och tänk.
Han är utan att han själv är medveten om det väldigt rolig.
Vi har det trivsamt de gånger vi ses helt enkelt.

Ute har det kommit en massa snö och det snöar fortfarande.
Det har varit kraftig blåst med men kan inte se om det fortfarande blåser.
Det är fortfarande för mörkt ute för att se.
Jag lär ju märka när jag går i väg.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Godmorgon finaste😃🙋Här har jag dammsugit, tänkte tvätta golvet snart...Ha en fin dag nu 😄Kram💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har dammsugandet kvar fortfarande.
      Har precis lagat fläskfilégrytan och gjort salladen så ska vila lite innan jag kör igång igen.

      Kram

      Radera
  2. Ja det är hemskt att man själv skall hålla i vissa trådar, hemskt!! men som du säger för ens egen skull oxå ..ja jag vet att du namnar dem har ju följt dig hmm ?? hur många år? kommer inte ihåg kanske gör du? bra att kunna åka på samma biljett :) hoppas du får en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja jag har bloggat på denna adress ungefär 4 år och 3 månader och sen har vi ju Ameliatiden innan dess så det blir ganska så många år vännen även om jag inte kan svara på exakt hur många.

      Kram

      Radera
  3. Det är ordentligt oväder idag där jag bor idag. Inte alls så kul.
    Det låter trevligt att du har en god vän i sconesmannen. Hoppas middagsbjudningen blir alldeles förträffligt bra.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har oväder oxå, åkte ju in till byn en sväng i förmiddags.
      Hade önskat att jag sluppit för det var inte roligt att gå i stark blåst och snöyra.

      Ja det känns roligt med en liten middag helt apropå.
      Kul att prata med en annan vuxen.

      Kram

      Radera