måndag 23 januari 2017

Utredning...





Sitter i mitt kök med värmeljusen på bordet tänt.
Det är tidig morgon och alldeles mörkt ute.
Har värmt en mugg kaffe så dagen har startat.

Idag börjar det.
Utredningen om huruvida jag har arbetsförmåga eller ej.
Klockan 09 ska jag vara på I.H det ställe AF lejt för att göra denna utredning.
Jag har ju varit där förut men av andra anledningar.
Då var det rehabilitering nu utredning.

Är jag redo?
Nope, kommer jag nog aldrig bli.
Det känns tufft att börja utsätta mig för detta just nu.
Men det finns inget val och på något sätt lika bra att köra igång med det direkt.
Ska man vänta tills jag mår bättre blir väntan lång.

Kl 10.00 kommer arbetsterapeuten  upp och vi ska ha ett möte.
Det bör väl handla om utredningen och tid och sånt.
Givetvis ska väl min tid hela tiden öka som jag förstått det och det är lite bråttom för AF;s avtal med I.H går ut om ca 5 veckor och vi ska tydligen försöka utnyttja den tiden så väl som möjligt.
Suck!
Stress redan innan jag börjat.

Efter I.H ska jag gå på ICA och sen är planen att promenera hem, får se dock hur jag orkar.
Väl hemma lär inte mycket bli gjort.

Det blir väl som gårdagen då jag var fullkomligt däckat och helt dränerad på energi.
Jag läste inte ens mammas dagböcker.
Orkade helt enkelt inte.
Låg till säng, helt utslagen större delen av dagen.
Sån var dagen men jag har ju såna lite nu och då.

Nu ska jag dricka mer kaffe och se om den här kroppen och hjärnan vill starta upp.
Är inte helt säker...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Lycka till! Hoppas att utredningen blir till det bästa för dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med.
      Blev en tuff första dag.

      Kram

      Radera
  2. Lycka till på mötet✨💙Hoppas utredningen går bra. Ha en fin måndag😃
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inget möte, arbetsterapeuten vabbade idag men utredningen tog sin början ändå.

      Kram

      Radera
  3. Lycka till! Hoppas det går som du vill. Förstår att du kommer att vara helt slut i eftermiddag. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, helt slut på är ordet.

      Kram

      Radera
  4. Allt det där med fk är ju så jobbigt hoppas det kommer bli bäst för din del ..att sen vara utslagen är ju hemskt håller tummen för dig stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna utredning går inte via FK, det är Arbetsförmedlingen som dragit igång den.

      Kram från en mycket trött Millan!

      Radera