fredag 17 februari 2017

Begravning och lite annat...





Idag är det då dags att ta ett sista farväl av min fd svärfar, barnens farfar.
Jag är ledig idag så jag behöver inte känna mig splittrad mellan utredningen och begravningen.
Det känns bra.

I går hade jag uppföljningssamtal med arbetsterapeuten på utredningen.
Vi pratade om vad som kommer att hända efter jag är klar där jag är nu.
Nästa vecka är den sista veckan för mig där.
Jag ska fortsättningsvis träffa deras psykolog några gånger.
Hur lång tid det tar innan jag får en tid hos den psykologen vet ingen i dagsläget.
Jag kommer även bli kallad till några möten efter avslutet på I.H.
Det slutliga målet är ju ett möte med alla inblandade parter samt FK.
Men det är någon månad bort eller mer.

Jag ringde kuratorn och lämnade ett meddelande och hör och häpna, hon ringde upp direkt.
Vi pratade genom allt som hänt och även sista läkarmötet vilket hon inte tycker blev så lyckat.
Jag kommer att behöva en läkare som backar upp mig inför mötet med FK men det ska lösa sig.
Vi bokade in en ny tid för samtal så jag finns fortfarande i rullarna på psyket.

Väl hemma var det skönt att bara ta det lugnt.
Jag lagade en enkel middag när Mini kom hem efter skolan.
Potatisbullar, bacon, hemgjord lingonsylt och sallad.

Sen fastnade vi i samtal.
Vi flyttade in oss till biblioteket och timmarna bara rann iväg.
Vi pratade om begravningen, känslor, gråt, syskon, skola, prestation, prov, inlämningsuppgifter, tempo, krav, lärare (bra/dåliga), trötthet, sommarlov, 18 års dag, vad som händer efter gymnasiet osv.
Det var mycket som kom ur min sons mun.
Han behövde verkligen ett "long talk".
Vi pratade 6 1/2 timme.

Till slut hade klockan passerat 22.30 och jag behövde lägga mig.
Även Mini var trött.

Och nu är den jobbiga dagen inne.
Begravningen.
Jag letade reda på ett jättefint foto av honom som jag ramade in.
Valde en enkel guldram jag hade hemma.
Han är så fin och så levande på fotot.
Det ska jag lägga på kistan i stället för den vanliga rosen.

Nu ska jag koka ägg till vår frunch.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen går bra❤❤
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har varit påfrestande men gått bra!

      Kram

      Radera
  2. Jag hoppas också att det blir bra även om det är en trist anledning.
    Men vad gott att få prata så mycket med sonen. Det är faktiskt något jag sörjer lite vad gäller min egen son. Han har aldrig velat prata känslor (han är lik far sin där) eller kanske jag ska säga att han aldrig ville...numer är han mer öppen (kanske för att han träffat en underbar tjej som lärt honom en del verkar det som)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt att ha dessa samtal med Mini, mycket värdefullt!

      Kram

      Radera
  3. så mkt runt dig just nu o det tar på krafterna bra att han kan prata med dig alla fall viktigt att få ut allt ..och snart är allt det jobbiga över o sorgen finns ju alltid kvar men man lär sig bearbeta den. Hoppas du får en fin helg o kväll stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket runt i kring nu och jag är oerhört tacksam att jag har den fina relation med Mini som jag har.

      Kram

      Radera
  4. Tungt med begravning. Fint med 6 timmars samtal med sonen, det är guld värt när ens barn vågar öppna sig. Så fint att du kan finnas där och lyssna.
    Ibland är lyssnandet det viktigaste, att det finns någon som lyssnar och delar ens tankar.

    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja livet är både tungt och lätt på samma gång.
      Nu ska jag gå och sova, önskar mig eoner av sömn..

      Kram

      Radera
  5. Lider med dej o alla begravningar . Nu hoppas jag på ljusare tider för dej min vän. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, det hoppas jag på oxå.

      Kram

      Radera