tisdag 28 februari 2017

Fettisdagen...





Dagen till ära ska man roa sig med att äta en semla.
Och vissa kanske äter flertalet.
Här hos mig gjorde vi bort det igår efter middagen.
Det var jättegott.

Fotot är taget av Mini med sin mobil.
Hans kamera är så mycket bättre än min.
En anledning till att jag skulle kunna tänka mig en nyare mobil än den jag har.
Annars fungerar min mobil alldeles utmärkt men en bättre kamera hade varit skoj.

Gårdagen var ganska så lugn förutom vädret.
Det var full snöyra, det vräkte ner.
Inte så roligt väder att gå ut i men jag gjorde mig i ordning och tog bussen in till byn.
Gick lite på byn innan jag tog bussen upp till hans skola.
Hade utvecklingssamtal.
Å det gick bra för honom, annat hade jag inte väntat mig då Mini alltid uppdaterar mig hur det går i skolan och på prov och sånt.

Vi bussade hem.
Å så skönt det var att kliva in genom ytterdörren.
Vi värmde middagsmat i mikron (härligt enkelt) och efter middagen så åt vi alltså varsin semla.

Sen satt jag i köket och ugglade.
Mini pluggade.

Kvällen kom och jag gick i sängs lite senare än vanligt.
Hade svårt att somna.
Låg och vred och vände på mig i timmar innan jag till slut somnade.

I morse när klockan ringde kändes det som jag inte sovit något alls men några timmar blev det.
Ska göra mig i ordning och åka in till byn snart.
Har samtal.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

9 kommentarer:

  1. Ja gott med semla😃Ha en fin dag🌷Kram❤

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det blir ett bra samtal för dig. Semlor finns i så olika många varianter nuförtiden. Jag bakar oftast mina semmelbullar och gör egna semlor. Bäst innehåll är trots allt mandelmassan tycker jag. Jag var på utvecklingssamtal förra veckan och egentligen ska det ta en timma att gå från en lärare till en annan lärare för att få lite info om hur ens barn ligger till i skolarbetet. Men det tog inte ens en halvtimme den här gången. Hoppas du får en bra dag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad duktig du är som bakar själv.
      Skulle önska att jag orkade baka själv, för jag tycker faktiskt om att baka när jag har energi.

      Kram

      Radera
  3. Visst tar dom fina mobilerna nu för tiden med så bra kamera i. Men jag vill nog ändå fota med kamera...min bobil blir full direkt ...och du kan gissa rätt...av barnbarnet :)) Annars tar mobilen så liten plats i fickan. Ha en fin semeldag idag:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag förstår att det det barnbarnet som tar plats.

      Ha det så himla gott vännen!

      Radera
  4. Chefen bjöd oss på badis på Semlor idag. Det räcker gott för mig. Vi har oxå ett riktigt skitväder. Men känns okej att det är Mars i morron. ..Förresten så höll en katt ute på gatan oss vaken i natt. Den hade verkligen vår känslor. Ha det gott kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semlor idag lät hyggligt...
      Jamande katter sisådär...

      Kram

      Radera
  5. Ja semla år jag med å gott var det :) hoppas du har det bra å allt är ok kramis

    SvaraRadera