torsdag 23 februari 2017

Fick sova...





I natt fick jag, otroligt nog sova 5 timmar, mellan 23-04.
Ibland har även jag tur.
Nog för att jag fortfarande känner mig trött men inte alls så vidrigt som under gårdagen.
Det var zombietrans för hela slanten.

Gårdagen var ingen höjdare, ingen dag som gick till världshistorien.
Var äckligt trött hela dagen.
Fick inget gjort.
Vilade.
Lyckades sova en timme runt lunchtid men mer sömn än så blev det inte.
Kanske lika bra det.
Det är ju inte bra att sova en massa timmar på dagen, bättre att sova under natten.

Oj så det snöade igår.
Det vräkte ner hela dagen.
Nu är det riktig vinter igen.
Deprimerande.
Hade hellre fått en mycket tidig vår.
Men det är ju fortfarande vintermånad så man kan egentligen inte förvänta sig annat.
Det känns bara så länge sedan vi hade en tidig vår här hos mig.

Idag går jag på utredningen.
Jag har två dagar kvar på det här stället.
Har uppföljning idag med arbetsterapeuten.
Får väl höra mer om vad som händer härnäst.
Vet att jag ska träffa en psykolog från AF;s rehabteam.
Alltså samma team som arbetsterapeuten jobbar i.
När det blir vet jag ej.

Jag ska väl sy klart den andra grytlappen.
Får se hur mycket jag hinner idag.

Promenerar hem från utredningen.
Längtar redan nu till jag är hemma igen.
Tror jag måste köra en tvätt, får se hur jag orkar.
Måste ringa F-kassan oxå.
Fick för mycket bostadsbidrag 2015 som jag måste betala tillbaka.
Kan ännu inte komma på vad jag missat att uppge.
Å har ingen aning om vart jag ska ta dom pengarna och betala tillbaka då jag knappt har någon inkomst.
Får se hur dom kan hjälpa mig att lösa detta.
Det kan ju gå fint om det är en bra människa jag får prata med men man vet ju aldrig vem som sitter i andra änden av luren.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe, sen göra mig i ordning för dagens måsten.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra för dig idag på utredningen.
    Snart ska jag på utvecklingssamtal med dottern. Det går nog relativt fort då lärarna aldrig har nåt dumt att säga om dottern. Skönt att du fick sova i natt =)
    Hos mig snöar det också. Gillar inte snön. Även jag vill ha vår, inte fortsatt vinter.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med sådana utvecklingssamtal.
      Jag brukar ha likadana.
      Ska med sonen på Måndag.

      Kram

      Radera
  2. herregud så trött jag blir...när jag hör att du fått samma problem som jag hade en gång. Du har fått för mycket bostadsbidrag...ja herregud...igen...och nu ska du betala tillbaka det. Som redan har det tufft. Ja herregud...igen...jag blir så förbannat trött på allt snart så jag tror jag exploderar...haha...nä...jag ska sansa mig!
    Men för mig blev det så att jag fick betala ca 200 kr i ett antal år för att betala av på min "skuld". Det var 200 som jag gärna använt till annat. Sen nåt år efter det fick jag restskatt på flera tusen...jag som redan hade så lite pengar. Jag höll på att däcka totalt. Då fick jag reda på att FK dragit alldeles för lite skatt hela tiden. Men alltså! Samarbetar inte myndigheterna!?! Tydligen inte så jag fick snällt betala tillbaka de där pengarna som jag så väldigt mycket behövde. Nu drar FK extra skatt men likväl blir jag alltid skyldig nån hundralapp till Skatteverket. Tydligen är det så att de som redan har lite ska ha ännu mindre så att de som har mycket kan få mer....blä
    Nä...får avsluta med nåt trevligare. Solen skiner här, plusgrader och lite vår i luften. Tråkigt ni fått vinter igen, förstår att du längtar till varmare tider. Men snart så!
    Hoppas det gick bra idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt det låter med vår i luften, hade hellre haft det så än den vintern som blev hos mig igen.
      Ja du, alltid tråkigt att behöva betala tillbaka när man knappt har pengar att leva på.
      Pratade med en kvinna, hygglig sådan, sa att jag kunde skjuta upp avbetalningsplanen till i höst då jag kanske (förhoppningsvis) har en jämnare inkomst.
      Får svar i typ April om det godkänns.
      Jag har i alla fall ringt...typ näst sista dagen...suck!

      Kram

      Radera
  3. Det däär ha jag oxå råkat ut för såå trist hoppas dom kan hjälpa dig ...o sömnen super att du fick några timmar :) vila dig nu o bara va kramiz <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att få sova lite bättre men jag var ändå dyngtrött vid 09 när jag satt på uppföljningsmöte på utredningen, hade ju varit vaken sen 04.00.

      Kram

      Radera