fredag 3 februari 2017

Idag gick det inte alls...





Försökte kliva upp i morse men det var svårt.
Försökte klä på mig men det gick inte alls.
Hela jag känns trög och fruktansvärt slut på.
Jag ringde och sa att jag inte orkade åka dit och fick svar att det är bra att jag lyssnar på kroppen som dom sa att jag skulle göra.
Så jag blir hemma idag.

Mini har åkt till skolan så jag är ensam hemma.
I eftermiddag kommer han och hämtar sina saker.
Mammaveckan är över för denna gång.

Men vi ses ju på Söndag då vi ska åka på kryssning tillsammans.
Just nu känns det döjobbigt, jag har inte energin men det kommer säkert att bli både mycket bra och lyckat.
Ska samla kraft idag och i morgon.

I går hade jag ett mycket långt och trevligt samtal med en väninna jag för 9 år sedan lärde känna på ett tåg från Södra Sverige.
Vi håller fortfarande kontakten.
Pratar inte jätteofta med varandra men när vi väl gör det blir det långa samtal.
Det blev en del prat om mamma och vi kom fram till att våra mödrar hade många likheter i sitt sätt att vara.
Jag har inte läst ur mammas dagböcker på över en vecka nu.
Det tog stopp liksom.
Det var så negativt och hon delade ut så många skopor ovett åt alla och envar så det kändes inte bra att läsa, så jag pausar på obestämd framtid.
Känns som ett bra beslut.

Nu ska jag bara vara...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


9 kommentarer:

  1. God morgon☕✨ Vad bra att du får vara hemma idag o vila😄Härligt med kryssningen🌷Telefon samtal från vänner är det bästa😄😄Ha en fin fredag✨ Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att vara hemma, är så ohyggligt trött.

      Kram

      Radera
  2. Låter vettigt att du sa i från för kroppen måste få vila när den inte orkar, jag har ovat mig själv att lyssna!! på min nu när jag skall jobba. Låter trevligt att ni åker på söndag o det blir nog så skoj för er alla :) vila dig o ha en fin helg stor kram från mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland måste man vara vettig.

      Kram

      Radera
  3. Bra att du lyssnar på din kropp!
    Hoppas att du snabbt mår bättre så du får njuta av helgen. Annars får det bli en vilahelg.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett är det skönt med helg!

      Kram

      Radera
  4. Hoppas att du får en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag njuter av helg och ledighet.

      Kram

      Radera
  5. Skönt att kunna vila när kroppen säger ifrån. Kram

    SvaraRadera