torsdag 16 februari 2017

Just another day in paradise...





Klockan är inte så mycket men jag har gjort mig klar inför dagens utredning.
När Mini är hos mig vill jag hinna göra mitt inne i badrummet innan Mini ockuperar det.
Han tar god tid på sig på morgnarna.
Det tråkiga med att bara ha ett badrum.
Det är många gånger jag önskat mig ytterligare ett sen vi flyttade in för över 17 år sedan.
Nu har jag bara en tonåring som nyttjar badrummet, tidigare hade jag tjejerna oxå.
Då var det hektiskt om morgnarna.

Jag kliver alltid upp i väldigt god tid om jag ska någonstans, som nu på utredning.
Jag behöver börja dagen lugnt och stilla för att jag inte ska känna mig så stressad eller mer stressad för den inre stressen jag känner är ständig.
Jag vill dricka mitt kaffe, starta upp bloggen, skriva ett inlägg, läsa några bloggar, kika in på FB och se om någon har födelsedag, tvätta av mig, göra något med håret, klä mig, bädda sängen osv.
För det behöver jag åtskilliga timmar, alltså inte för att surfa runt i cyberrymden utan för att morgonlunket ska kännas stilla.

Har haft flertalet år när jag jobbade då jag började klockan 07.00.
Under en period var jag tvungen att gå till jobbet oxå, då började jag 06.30 och det gick inga bussar, jag var tvungen att gå ca 5 kilometer för att ta mig till min dåvarande arbetsplats.
Tror jag gick upp 04.00 på den tiden.
Det blev väldigt långa dagar kan jag säga såhär efteråt.
Dit vill jag inte tillbaka igen.

Jag känner många människor som kliver upp i sista stunden och bara klär sig och åker till jobbet.
Det skulle aldrig jag klara.
Tar ni god tid på er under morgnarna eller är ni snabbisar?

På utredningen idag så lär jag hålla på med tygväskan igen.
Sist jag var där, i Måndags, så trasslade symaskinen.
Jag fick sprätta upp allt.
Vi bytte symaskin, den andra sydde ännu värre med undertråd som blev en endaste tjorv.
Jag gav upp.
Så idag måste jag sprätta upp igen.
Oh så roligt, typ not!
Hoppas det inte är så många där idag.
De ger mig krypningar i huden, mycket obehagligt.

Nu mer kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






10 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du! Jag behöver nog mycket tid på morgonen. Där är vi likadana :)
    Idag blir det städning o klädtvätt
    Ha en bra torsdadg

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen stresstålig människa så om jag ska iväg någonstans på morgonen så vill jag ta det lugnt innan jag går iväg. Jag promenerar oftast dit jag ska om det är gångavstånd. Det är inte alla gånger busstiderna passar in på den tiden jag ska fara iväg eller vara framme dit jag ska. Så då blir det enklare att promenera även om jag måste gå lite tidigare ibland för att inte behöva gå så fort för att hinna fram i tid.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan, klarar inte av stress heller.
      Går alltid för tidigt när jag ska till bussen eller går in till möte osv för jag tror alltid att det ska ta sån lång tid för mig att gå och jag klarar inte av att känna mig stressad.

      Kram

      Radera
  3. Sv: Jobbigt att du gick som en zombie :(

    Hur mår du idag? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja zombiestadiet är inte roligt.

      Kram

      Radera
  4. Ja jag är en snabbis kan jag säga för sover så länge det går o nu är det sämre så det är svårt att gå upp, men det får gå usch ja att hålla tider o jag vill gärna ha det lugnt o skönt på morgonen ..hoppas du fåen lugnt kväll kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle egentligen vilja sova så länge jag kan men då klarar jag inte av resten av dagen, blir för stressad när jag inte får den lugn och ro jag behöver på morgnarna.

      Kram

      Radera
  5. Visst är det skönt att kliva upp i tid på morgnarna om man har en tid att passa. Stress är inget vidare. I morgon kliver vi upp efter 04.00 då vårat flyg går till Stockholm 07.00...Usch...tur att det bara är ibland det blir så tidiga morgnar:) Kram o ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stress är något jag försöker undvika ändå är jag alltid stressad inom mig.

      Kram

      Radera