tisdag 7 februari 2017

Kryssningen...





Nu är jag hemma efter intensiva dagar.
Det gungar fortfarande under fötterna på mig, som om jag fortfarande var ombord på båten.
Resan har varit väldigt lyckad och samtidigt intensivt tröttsamt.
Jag är mer trött nu än innan kryssningen.

Vi åkte Söndagsmorgon.
Tåget gick 07.37 till staden mellan bergen.
När vi väl var där så passade vi på att gå in på ICA och köpa lite bussnacks.
Bussen stod och väntade på oss när vi kom på busstationen.
Mycket trevlig chaufför.
Informerade oss om att vi var 35 stycken som skulle åka ner, de flesta hämtades upp efter vägen.
Bussresan gick väl hyggligt bra.
Förutom att sätena inte var sköna att sitta i och min rygg värkte som bara den.
Gjorde någon konstig vridning hemma innan jag skulle gå iväg och så högg det till av bara helsike i vänster sida av ryggen.
Typ ett mindre ryggskott.

Nåväl vi kom fram till storstan, checkade in och bordade båten.
Det var en hel del människor som valt att kryssa denna Söndag.
Vi fick komma in i hytten och svidade om.

Sen gick vi ner, kollade runt och satte oss i en av barerna som hade lite lättsam underhållning.






En öl, en cider, en syrlig drink och en alkoholfri drink.

Kvällen fortskred.
Det var fart och fläkt överallt.
Många glada festarsugna människor.
Ljudnivån var stundtals allt för hög för mig.
Men det gick ju att gå ut på däck.





Runt 22.45 så började det sjöga ganska så rejält.
Så pass att det började kännas mycket obehagligt.
Och det bara fortsatte.
Barnen började bli väldigt bleka om nosen.
Vid 23.30 bestämde vi oss för att gå till hytten och avrunda kvällen.
Det var inte roligt längre.
Mini somnade faktiskt ganska så fort trots att det kändes som man fick hålla fast sig i sängen.
Själv sov jag inte mycket alls.

Dag 2 klev vi upp tidigt och gick för att äta frukost.
Där fanns allehanda godsaker att välja på som det ska vara.
Vi gick tillbaka till hytterna och vilade lite men jag steg upp efter en stund och gick ner.
Satt inne på Maritim och där var det underhållning.
Allsång.

Vädret var väl lite uselt.





Mulet och sjön gick hög igen, men inte lika illa som kvällen innan.
Barnen letade upp mig när dom sovit klart och så gick vi runt och spanade.
Var in på taxfreebutiken några vändor.
Mini köpte en underbart väldoftande herrparfym som vi alla hjälpte till att välja ut.
Han var supernöjd.
Själv shoppade jag inget märkvärdigt.
Hade ingen lust.

Vi kom iland strax efter 15.30 och då var det bara att pinna bort till anslutningsbussen.
Tyvärr så blev vi väldigt försenade.
Mellan Sthlm och Uppsala hade en långtradare åkt av vägen så det blev snigelfart i runt 45 minuter.
Hemresan var på något sätt skitjobbig.
Hade så svårt att sitta pga ryggen.
Den smärtade enormt.
Däremot hade vi roligt.
Vi var alla trötta och när man är så trött blir det mesta skitroligt.
Det känns som att jag torkade tårar av skratt hela tiden.

Kontentan blir att resan var både skitrolig och skitjobbig.
Det roliga tror jag överväger, som det sig bör.
Men annat kan man inte vänta sig när det här gänget är ute på vift.





Nu känns det skönt att vara hemma igen.
Det blir ingen utredning idag, ringde och sa ifrån och min mentor sa att ingen frisk människa skulle ha orkat att "jobba" idag med tanke på hur sent jag kom hem så det var inte konstigt att jag inte orkar.
Ska gå dit i morgon i stället då jag egentligen är ledig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Godmorgon☀🍃Härligt med kryssningen😄 Här är det kallt idag -18. Blir vattengympa🏊Ha en trevlig lugn dag o vila💕Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad kallt du har det.
      Hos mig är det bara någon enstaka minusgrad.

      Kram

      Radera
  2. Jag skulle inte gillat heller att det gungade så i båten. Jag skulle bli sjösjuk massor. Man vill verkligen ha det lugnt på vattnet om man ska åka båt:) Synd att ni hade så trist väder...var väl därför det sjöade.? Kul med bild på din fina familj:) Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den där kraftiga sjögången kunde vi fått vara utan.
      Tur att det inte var så hela resan.

      Kram

      Radera