lördag 4 februari 2017

Lördag och lite blandat...





En dag kvar nu innan jag och mina härliga ungdomar ger oss ut på kryssning.
I går kväll hade vi en liten familjechat om vårt kommande äventyr.
Ungdomarna är otroligt taggad inför resan, jag önskar att jag kände mig lika taggad som dom men jag får ta det för vad det är.
Å jag vet redan nu att vi kommer att få det supertrevligt.
Det går inte att tillbringa tid med mina barn utan att det blir jättemysigt och roligt.
Det bor teaterapor i oss alla och vi har tillsammans en förmåga att nästan gå till överdrift.
Det brukar kännas i magen av allt skrattande.

Min finaste Pappelino med sambo och vän ska oxå ut på kryssning i morgon men dom åker med en annan båt som har en annan destination.
Jag tror dom ska till Tallinn.

Min yngre bror med familj åker till Jamaica idag och blir borta i två veckor.
Det blir nog väldigt skönt för dem.
Jag hoppas verkligen att lillebror kan koppla av och koppla från allt som senast hänt i vår familj.

Till veckan ska jag ringa ner till polisen och höra efter om dom fått reda på något efter obduktionen.
Vi vet fortfarande inte vad som hände mamma.
Lillebror ringde till den större staden som ska/har utfört obduktionen men dom hänvisade till farbror polisen.
Han är ju borta nu så jag får ringa.
Hade känts skönt att få veta varför.

Nästa vecka har jag även läkartid samt uppföljning med arbetsterapeuten.
Men det är nästa vecka.

Nu är jag fortfarande mitt i helgen.
Tar mig ånyo en lugn dag.
Ska väl packa lite inför kryssningen men jag tänker resa lätt.
Har alltid tagit för mycket med mig tidigare när jag åkt på kryssning och det känns så meningslöst.
Sen ska jag bära in till byn oxå i morgon bitti så det får inte bli tungt.
Tänkte mig bara en liten ryggsäck, en omgång kläder för kvällen i morgon och så bara reskläderna samt lite hygienartiklar.
Det blir bra det.
Vi blir ju inte borta länge precis.

Nu blir det mer kaffe och sen fortsättning på lugna gatan.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Godmorgon💕☕ Hoppas dagen blir bra😃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min dag har varit lugn och skön!

      Kram

      Radera
  2. Låter bra att ringa polisen men man kan ju tycka att dem borde ringa er, va roligt att åka i väg i morgon med dina kids..ta lite bilder kanske kan vi få se :) men det är ju lördag ännu bara så njut av dagen kram fina du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt.
      Ska försöka komma ihåg att fota lite.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas ni får njuta och ha riktigt trevligt på kryssningen. Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att åka iväg på kryssning med barnen. Hoppas att ni får rå om varann och ha en glädjefylld resa tillsammans.

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättemysigt att göra detta med barnen.
      Vi lär få trevligt tillsammans.

      Kram

      Radera
  5. Vad härligt! När du beskriver dig och dina barn så känner jag igen mig lite. Vi kan också bli så där "barnsliga" och skratta mycket. Men det är väl en himla tur att man kan vara sån. Ni lär få trevligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vi kommer att få trevligt, det är jag helt säker på.

      Kram

      Radera
  6. Du kommer att känna en sån energikick att få åka med dina ungdomar:) Det är den bästa energin man får av sina barn. Hoppas det blir en lugn kryssning på havet också. Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var härligt att åka med mina fantastiska ungdomar.
      Tyvärr blev jag inte piggare för det, bara mer trött.

      Kram

      Radera