lördag 11 februari 2017

Lördagsmorgon...






Jag har precis ätit helgfrukost med min käraste Mini.
Han ska åka in till byn och klippa sig nu på förmiddagen.
Sen ska vi mötas upp på second hand här i närheten.
Han ska kolla om han hittar en kavaj inför begravningen av farfar som är på Fredag.
Behöver lite mammaassistans.

Gårdagen då.
Jag åkte in till utredningen men väl där vände jag bara om och åkte hem igen.
Det var stängt och låst.
Ringde min mentor, hon var sjuk och hon som skulle vikariera var försenad, skulle inte komma på ytterligare ca 20 minuter eller mer.
Sa att jag egentligen inte tänkt att åka in då jag hade så kraftig ångest och att jag nu inte orkade stå och vänta i kylan.
Hon tyckte det var bäst att jag åkte hem igen.
Så jag gjorde det.

Väl hemma så landade jag på en stol i köket.
Slog på datorn och sen fastnade jag i en serie.
Det var vad jag gjorde resten av dagen tills Mini kom.
Inget vettigt med andra ord.

Till middag blev det köttfärspaj och sallad.
Som jag tagit fram ur frysen.
Alltid behändigt när det finns något färdiglagat, det lönar sig att laga mycket mat och frysa in.
Vi satt och pratade en bra stund efter middagen och sen fångades han in av veckans nyinköpta spel.
Själv häckade jag framför laptopen.
Såg den ena smörjan efter den andra men det spelade ingen roll för jag var liksom inte riktigt närvarande.

Det var skönt att gå till sängs även om det tog lång tid innan jag somnade fast jag var så in i nordens trött.
Idag hade jag svårt att kliva ur sängen.
Sängens värme var så attraktiv och lockande.
Men jag tog mig upp till slut.

Och nu är det en ny dag, en ledig Lördag.

Ha det bäst alla fina!

kramen om!

6 kommentarer:

  1. Härligt att du får ha Mini hemma😄Här blev det sovmorgon💕Ha en härlig lördag🙋Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt.
      Jag hoppas på att sova lite längre i morgon!

      Kram

      Radera
  2. Själv var jag hos barnbarnen hela dagen o sov över såå mysigt men nu är jag trött som tusan ..du har det oxå mysigt hör jag :) hoppas du får en skön kväll kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad mysigt det låter.
      Här är det som sagt himla mysigt att nu när Mini är här igen.

      Kram

      Radera
  3. Sv: Jo det är verkligen en kamp och jag vet att du vet hur det är, skönt vi inte är ensamma och kan stötta varandra! Du kan alltid skriva till mig om det är något du behöver lätta hjärtat med! Hoppas du vet det! :) <3

    Det gick bra hos tandläkaren, bettskenan ska vara klar på fredag. Jag sa först genomskinlig. Men ringde dit sen och sa va fasen, lite kul ska vi ha så gör den rosa haha! Då fråga dem vill du ha glitter i, jag bara ja va fasen släng i lite glitter med hahaha! Livet måste vara lite roligare ibland ;)

    Hur mår du idag? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tufft med en kitschig bettskena, hihi.

      Hur jag mår?
      Ständigt trött, full av svår och jobbig ångest.
      Som vanligt med andra ord.

      Kram

      Radera