måndag 27 februari 2017

Måndagsmorgon...





Sitter i mitt kök.
Dricker kaffe.
Njuter av vetskapen att jag inte behöver åka in till byn och gå på utredningen.
Har veckor framför mig då det blir lugnare.
Blir några möten jag ska sitta med i.
Å sen prat med psykologen.

Jag har haft en mycket skön helg.
Jag och Mini har ätit gott och njutit av ledighet.
Solen har visat sig från sin bästa sida.

Igår kväll så tittade Beda in som hastigast.
Hon hade gjort ett ärende och passade på att hälsa på mig en stund.
Som vanligt har vi det alltid lika trevligt.

Efter att hon åkt hem så gjorde jag kväll och kröp ner i sängen.
Det var ljuvligt skönt.
Då hade jag ändå sovit en siesta efter middagen.
Kunde helt enkelt inte vara vaken.

Det tog några timmar innan jag somnade.
Låg och kisade på kunskapskanalen.
Till slut hittade Herr Blund mig och jag somnade.

Just nu och timmar framöver tar jag det lugnt men i eftermiddag ska jag åka in till byn.
Jag ska på utvecklingssamtal med Mini.
Vi kommer hem sent å då är det tur att jag har massa goa rester att värma på.
Skönt att slippa laga middagsmat.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Härligt att du fått sova😄Tog en siesta jag med igår💕Och har sovit skapligt i natt. Snart blir det lunch här o Metojectpennan. Sen iväg o besikta bilen. Handla in till stan också. Ha nu en fin måndag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med siestor även om de inte alltid är så bra för nattsömnen.

      Kram

      Radera
  2. Skönt för dig att få sova även om det tog ett tag, ja skönt med rester att slippa fixa mat varje dag här blir det nåt enkelt kram å ta hand om dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är alltid skönt att få sova.

      Kram

      Radera
  3. Vilken jättefin grytlapp du gjort :). Dessutom en bra helg och en väninna på besök :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tror det är runt 20 år sedan jag sydde på en symaskin sist.
      Jag törs ha dom framme i alla fall.

      Kram

      Radera