onsdag 1 februari 2017

Mötet...





I dag är det Onsdag och jag har fått mig en ledig dag.
Det känns väldigt skönt att inte vara på väg utan kan vara hemma hela dagen lång.

I går hade jag möte med arbetsterapeuten från AF samt kvinnan som håller i min utredning.
Det kom fram hur otroligt påfrestande det är för mig och hur illa jag far av att jag måste gå på utredningen.
Min mentor berättade att jag är alldeles slät i ansiktet, ser ut som en zombie utan minsta glimt i ögonen.
Har nog inte tänkt att andra ser hur jobbigt det är för mig att vara där.
Jag har ju inte den energin som behövs för att orka vara där och när jag väl kommer hem sitter jag bara och stirrar i timmar och orkar inget göra.
Nu när Mini är hos mig blir hemmafronten oxå påfrestande då det krävs en del i och med mammarollen.

Arbetsterapeuten ville egentligen avbryta men vi bestämde för att prova en vecka till.
Och att jag inte ska gå dit om jag slår knut på mig själv för att det är sagt så.
Nej då ska jag ringa och säga att jag inte orkar.
Sitter jag på utredningen och känner att jag inte orkar vara kvar där så ska jag gå hem.
Dom vill tydligen inte att jag ska krascha helt igen men det är ju bra att ha lite kött på benen inför F-kassan.

Ingen av dom tror att jag kommer att orka alla fem veckor de sas från början.
Dom har nog alldeles rätt.

Det kändes skönt när jag gick från mötet för jag hade oroat mig innan och trott att det skulle ta en annan vändning än det gjorde.
Är väl lite skadad sen min rehabilitering och hur människan från AF betedde sig då.
Det enda det då  handlade om var hur mycket dom kunde öka tiden innan det blev rent skadligt för mig.
Och ändå klarade jag knappt av 9 timmar i veckan och det slutade med att jag kraschade igen.
Arbetsterapeuten är inte alls på det sättet så jag måste ta in att den här kvinnan är annorlunda, inte tro det värsta som jag vanligen gör.
Det finns ett genuint intresse av att jag inte ska kollapsa fullkomligt under den här utredningen.

Väl hemma blev det lugna gatan.
Jag satt och stirra i köket som vanligt och sen startade jag upp laptopen och såg lite play-tv.
Mini kom hem.
Vi åt rester till middag.
Och sen satt vi och pratade om dagen och helgens kryssning.
Jag mejlade över biljetterna till Mini så han kan skriva ut dem och så laddade han ner en ljudbok på min mobil så att jag kan lyssna på den under resan till storstaden.

Det var skönt att lägga sig i vetskap av att jag inte behövde kliva upp tidigt idag men som vanligt vaknade jag mitt i natten och gjorde morgon.
Men, jag är i varje fall ledig!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






8 kommentarer:

  1. Härligt med kryssningen😃När var det ni skulle fara? Ha en bra ledig dag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kryssningen är Söndag-Måndag!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ..det låter jobbigt det där, jag sa till min psykolog i går att jag går endast till jobb för att fk tvingar mig är långt i från frisk. Hoppas dem tar ansvar för vad kan hända....

    Jag hoppas verkligen att dem ser att du inte fixar det o kanske kan ge dig en förtidspension kanske, jag vet ju inte hur det där funkar iofs. Så trevligt att er tripp är till helgen blir nog skoj för er alla kram å njut av dagen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jobbigt på alla sätt men jag hoppas givetvis att det kommer något positivt framöver ur detta.

      Kram

      Radera
  3. Skönt för dig med en ledig dag. Och att du får ta "utredningen" i din takt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superhärligt att ha en ledig dag!

      Kram

      Radera
  4. Skönt att du verkat ha träffat någon som förstår dig och är villig att gå långsamt framåt. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera