tisdag 14 februari 2017

Nähä, inte fungerade det särskilt bra precis...







Känner mig väldigt vissen, det gungar under mig, huvudet spränger, jag känner av yrsel, mår illa och, hjärnan är grötig, kroppen stel, ångestfylld och värker och jag har inte sovit alls i natt.
Gjorde som läkaren sa i Torsdags, tog ett uppehåll av Imovanen och se så bra resultatet blev.
De tabletter jag tog i stället (på läkarens inrådan) gjorde att jag inte sov en blund i natt.
Men enligt läkaren fick jag stå ut med det.
Enligt mig blir det inte så bra för jag orkar inte gå på utredningen idag.
Å ska jag måsta stå ut med att inte sova alls för att läkaren är nonchalant och ingen empati har, eller?
Det är ju ett jäkla sätt att ordinera tabletter jag redan vet inte fungerar eftersom jag redan tidigare provat den kombon och kommit fram att den inte går.
Suck!

Kuratorn har ännu inte ringt mig, mycket besynnerligt.
I Torsdags när hon ringde då jag satt hos läkaren skulle hon ringa mig senare under dagen för att höra hur det gått hos läkaren och för att som jag antar boka in en ny tid för samtal.
Idag är det Tisdag och ännu inget samtal.
Jag kanske blir utan samtalsterapi oxå för att jag förra veckan valde att inte påbörja ny medicinering.
Vem vet?
Jag blir inte klok på Psyket, deras sätt och rutiner, tycker att det spårat ut fullkomligt!

I går ringde jag och anmälde mig till begravningen.
Det var en mycket underlig snubbe jag pratade med från begravningsbyrån.
Ville veta namn, vem jag var och telefonnummer.
Har aldrig behövt uppge telefonnummer tidigare.
Frågade varför och ha sa att det var bra att ha om något skulle hända.
Vadå hända?
Sen avlutade han samtalet med;

-Yes box alright, nu är det fixat.

Jag blev alldeles stum, ni skulle sett min min, tackade och sa Hej Då.

Min finaste Pappelino ringde oxå igår och anmälde sig till begravningen.
Han tyckte att snubben var besynnerlig.
Även han fick uppge sitt telefonnummer i fall något skulle hända.
Pappelino bara skakade på huvudet.

På Fredag hämtar han upp mig och Mini.
Skönt att slippa åka buss till begravningen och få åka bil dit och hem.
Tur jag har min finaste Pappelino, han är så värdefull för mig.

Mini kom hem efter skolan.
Jag hade gjort ost och broccolisoppa men han valde att äta rester efter dagen innan.
Tänkte just att han skulle göra det valet.
Känner min son ganska så väl.
Jag skrev ledighetsansökan för fredagens begravning och så bokade vi in en tid för utvecklingssamtal.
Det sista samtalet som jag som förälder kan boka in.
I Augusti fyller han 18 år så då får jag inte längre göra sådant.

Så ringde jag min fina väninna Beda.
Det var ett tag sedan vi pratades vid.
Samtalet blev ganska så långt, 1 1/2 timme.
Som vanligt blev det en blandning av skratt och allvar.
Eventuellt kommer hon hit i morgon på sin lunch.
Det vore mycket trevligt tycker jag.
Får se om hon har möjlighet, det beror på hur det går på jobbet.

Idag ska jag väl då bara vara.
Finns ingen energi till annat.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. fy så jobbigt när dem är sjuka o när saker inte blir som man tänkt..jag känner med dig på alla vis ..jag har den där äckliga tröttheten i mig oxå hoppas du får en skön dag vännen stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äcklig trötthet är vidrig att känna.
      Hoppas du haft en härlig Alla Hjärtans Dag!

      Kram

      Radera
  2. Nä usch vad trist att dom inte kan höra av sej från psyket😕Jag är ganska trött då jag varit på vattengympan...Tar det mest lugnt. Ha en fortsatt fin dag😍Kram❤

    SvaraRadera
  3. Sv: Tyvärr hade jag godis hemma... Ska ju inte äta det.. Men men gjort är gjort.. Idag fick jag choklad av sambon, får väl unna mig det idag antar jag? ;)

    Jobbigt det där med imovanen, ätit dem länge? Jag själv tar paus med mina ibland, man mår väldigt konstigt :/

    Hur mår du annars nu vännen? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ätit Imovane till och från i många år men det är sen November en läkare tyckte att jag skulle äta den varje kväll trots att det är invänjningsrisk eftersom inga andra tabletter får mig att sova.

      Hur jag mår?
      Inte så särskilt bra alls!

      Kram

      Radera
  4. Du måste ju få sova, vad har man att välja på då...om det inte finns annat, sen vet vi ju att alla sömntabletter är nåt man blir van att ta till slut. Men sova bör man o sömntabletter håller längre än insomning som Stilnoct. Jag har själv fått Imovane också när jag gick i väggen o slutade sova i några månader. Men du söta vän har problem varje natt...det är verkligen ingen höjdare. Sen har du begravningen som väntar. Tur du har Pappelino och dina barn. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är A och O att få sova.
      Tror ingen läkare skulle vilja vara i min kropp när jag inte sovit en blund på hela natten.

      Kram

      Radera