måndag 13 februari 2017

Ny vecka, nya utmaningar...





Sitter i mitt kök med min kaffemugg och försöker hitta mig själv gömd i all trötthet.
Jag känner mig helt och hållet väck.
Min kropp värker och min hjärna är trög.
Jag har t.o.m huvudvärk.

När klockan ringde för uppstigning ville jag bara slänga den i vägen.
Jag känner mig inte utvilad men det gör jag aldrig när det är dags att kliva ur sängen.
Jag börjar dagen på minus, som vanligt med andra ord.

I dag går jag in på vecka 4 i utredningen.
Konstigt nog är jag kvar men det har varit många dagar borta och många mycket kortare pass då jag gått tidigare eftersom jag inte orkat mer.

Den där ångesten är fullkomligt omöjlig nu.
Min ständiga ledsagare.
Den vilar inte, den gnager sig fast och hotar om katastrofal fara.
Jag önskar att jag slapp den.

Veckans utmaningar då?

  • På Torsdag har jag uppföljning med arbetsterapeuten.
Får höra hur det har gått med Psykologen hon ville att jag skulle träffa.
Det ingår en sån i deras team men det är givetvis lång väntetid att få träffa denna Psykolog.
Hon skulle försöka sätta mig på en snabbare lista eller nåt.


  • På Fredag är det begravning efter min fd. svärfar.
Jag gissar redan nu att det blir en tuff begravning.
Särskilt för mina barn.
I dag ska jag anmäla deltagande till Kyrkan.

Vad gäller egentligen på en begravning, måste man lägga en ros på kistan eller kan man lägga något annat?
Jag tänkte ett litet, fint inramat foto på honom när han var i livets esse, skulle man kunna göra det?
Finns det rätt och fel?

Nu ska jag dricka mer kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









6 kommentarer:

  1. God morgon☕ Jobbigt med huvudvärk...Ja ang begravningen så finns det väl inget som är rätt el fel. Ha en fin måndag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte huvudvärk så ofta men idag har den varit och är fortfarande gräslig.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas veckan blir uthärdig för dig och att det ljusnar lite - det behöver du! Begravningar är svåra, det är tungt med slutgiltiga avsked och man vet inte innan vad känslorna gör med en. Det kan ändå bli vackert ... mitt i sorg och elände. Visst kan du lämna ngt annat än en blomma vid avskedet, en personlig sak är helt ok, gör det om det känns bra så för dig./Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas oxå att det ljusnar men det känns som det kommer att ta sin tid.

      Kram

      Radera
  3. Du får lämna precis vad du vill beklagar sorgen ,hoppas du piggnar till och får en bra Måndag ☀️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och titten på min blogg.

      Kram

      Radera