tisdag 21 februari 2017

Så himla trött...





I dag är det Tisdag och jag känner mig som en levande Zombie.
Är så fruktansvärt trött.
Runt 3 -3 1/2 timmes sömn fick jag i natt.
Inte tillräckligt för att orka med.

I går blev en intensiv dag.
Först gick jag in till utredningen.
Var där.
Sen gick jag hem.
Var hemma 1 1/2 timme ungefär.
Så gick jag in till stan igen i ett mycket raskt tempo, var nämligen så sen.
Satt på bouppteckningen.
Tog 1,25 timmar.
Så skulle vi till banken och betala begravningskostnaden samt räkningen för bouppteckningen.
Banken var stängd.
Hade tur och fick skjuts hem av lillebror.

Väl hemma satte jag mig på stolen i köket och bara stirrade in i väggen.
Kände mig så extremt trött.
Riktigt otrevligt hjärntrött.

Efter nån timme kom jag mig ur min trans och värmde lite middag.
Å vad jag gillar min mikro, det är så behändigt att snabbt kunna värma på någonting där.

Resten av kvällen gjorde jag inte särskilt mycket.
Jag ringde till Maxi för att höra hur hon hade det.
Vi pratade bort en bra stund.
Är så glad att hon börjat sova riktigt bra igen.
Har varit orolig för henne och sömnen som inte fungerat så bra under en lång tid.

Mini ringde mig tidigare under dagen.
Han hade haft fysikprov.
Kände sig lättad att det var över.
Sen surrade vi om massa annat oxå.
Alltid trevligt när barnen ringer.

Nu ska jag alltså vara fit för att gå på utredningen.
Kan säga att det är jag verkligen inte.
Den här tröttheten.
Och så värker hela kroppen.
Och även huvudet.

Men jag provar.
Jag går dit.
Jag fortsätter med grytlapparna jag ska sy.
Drog tyget igår och sicksackade.
Sen orkade jag inte läsa instruktionen för fortsättningen.
Det bara snurrade i huvudet.
Jag packade ihop och gick hem.

Vet inte om hjärnan vill mer idag.
Får se om jag fattar vad jag ska göra.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är så himla duktig trots du inte får sova nåt vännen. Du kämpar på bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dagen blir bra😍
    Kram❤

    SvaraRadera
  3. stackare där, läser att många är trötta jag med, hoppas du kan vila dig o göra det du mår bra av under dagen kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt att vara trött.
      Vill egentligen göra annat än att vila men det finns ingen energi till det.

      Kram

      Radera