fredag 24 februari 2017

Sista dagen...





...på den här delen av utredningen.
Jag är jättetrött, kom inte ur sängen som jag brukar.
Men nu sitter jag här väldigt gäspig och tårögd.
Vill ju faktiskt gå idag.

Jag ska tydligen inte behöva anstränga mig så mycket idag.
Och så ska vi fika god kaka som bakades igår.
Det vill jag vara med på.

I går sydde jag klart den sista grytlappen.
Nu hänger dessa två nya vid spisen.
Jag fick oxå ta hem smideskroken jag gjorde som jag fick så grymt ont i händerna av att göra.

Så hade vi uppföljningssamtal med arbetsterapeuten.
Nu vet jag ungefär vad jag har att vänta mig de kommande veckorna.
För mig blir det lugnare, jag behöver inte åka iväg varje dag.
Det känns skönt.

Efter utredningen ska jag gå ner på byn och helghandla.
Jag får hem Mini i eftermiddag så jag behöver fylla på förråden.
Jag tar bussen hem.
Hoppas att jag handlar "förnuftigt" så att det inte blir så himla tungt att bära.

Väl hemma tror jag att jag ska spika om lite tavlor i vardagsrummet och i gästrummet.
Jag tog ju en stor fin tavla från mammas hus.
Har haft den ute på altanen för vädring, den luktade starkt av nikotin.
Ska torka av den med ljummet såpvatten och sen är det dags att hänga upp den i vardagsrummet.
Mina egna tavlor (målat dem själv) ska flyttas på.
Tänker hänga tre stycken vid matgruppen och två stycken i gästrummet.
Tror det blir bra.
Kul att göra om lite.

Sen blir det en härligt kommande vecka då jag har Mini hos mig.
Till middag idag tänkte jag mig pitabröd med currykyckling och sallad.
Lagom enkelt men gott.

Nu ska jag bädda sängen och göra mig i ordning för sista dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Här vräker snön ❄ ner idag...Härligt att du får hem Mini😃Ha en fin fredag😍Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite jobbigt att det blivit vinter igen.

      Kram

      Radera
  2. Skönt att utredningen blev klar och att grytlappen fick komma med dej hem:) Skönt för dej att ha sonen hemma i helgen också:) Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja grytlapparna hänger så fint vid spisen nu.
      Å att ha Mini här är alltid lika underbart.

      Kram

      Radera
  3. Låter som en gladare MIllan känns skönt för dig :) kul att ändra om lite så klart hoppas helgen blir behaglig men det tror jag nog med barn hemma :) kramis i massor <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har spikat om tavlorna i vardagsrummet men en vägg är jag fortfarande inte riktigt nöjd med.
      Jag avvaktar och känner in.

      Kram

      Radera
  4. Ni sitter säkert o intar en härlig frukost så jag önskar dig en fin helg kram kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde vi.

      Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera