lördag 25 februari 2017

Soligt ute...





Det är en härlig Lördagsmorgon att vakna upp till.
Jag har min Mini hos mig.
Kokar ägg till vår frukost.
Kaffet har gått klart, ska ta mig morgonens första mugg.

Tänk vad lite sol kan göra med sinnet.
Strax ska vi åka iväg in till byn.
Ska handla några bra-pris-varor på Kvantum.
Mini följer med mig.
Ska bli skönt att komma ut i solskenet.

Gårdagen gick bra.
Fick sitta och lyssna på en föreläsning på utredningen.
Så fikade vi god nybakad kaka.
Sen fick jag läsa genom sammanfattningen om mig som ska lämnas till arbetsterapeuten.
Jag tycker att den stämde.

Gick sen ner på byn och gjorde några ärenden.
Sen helghandlade jag på Ica och så fick jag skjuts hem av bästa Beda.
Så himla skönt att slippa buss eller taxi.

Väl hemma hos mig hann vi med en kopp kaffe innan hon blev tvungen att åka tillbaka på jobbet.

Jag hade tagit fram vad jag själv trodde, currykyckling, ur frysen på morgonen.
Hade tänkt vi skulle äta den i pitabröd med sallad men se det gick inte.
Jag hade tagit fram strimlad biff i krämig sås så det fick bli pasta i stället för pitabröd.
Å det blev lika gott.

Idag ska jag göra helstekt smördegsinbakad fläskfilé .
Till det blir det någon form av potatis samt champinjonstuvning och sallad.
Nu hoppas jag att jag verkligen tagit fram champinjonstuvning ur frysen, man vet aldrig.
Sätter inte alltid etiketter på  burkarna jag fryser in, tror tydligen att jag ska minnas vad det är men har man mycket infruset är det inte lätt.
Måste skärpa till mig.

Nu ska jag fortsätta njuta av dagen.

Ha det bäst alla fina!

kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härligt vinterväder med sol här också❄⛄☀ Nu blir det kaffe☕ Ha en härlig lördag❤ Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Lördag har varit härligt lugn och skön.

      Kram

      Radera
  2. Det har varit ett fantastiskt härligt väder idag. Mys på med sonen :) Kram

    SvaraRadera