söndag 19 februari 2017

Söndag...





Jag börjar som vanligt dagen med en mugg kaffe.
Natten har varit så där.
Vaknade vid 03.00 av en förskräcklig mardröm.
Å sen kunde jag inte somna om.
Låg kvar i sängen och dåsade, var för trött för att kliva upp.
Nu har jag en sprängande huvudvärk.
Tack för den liksom.

Gårdagen var lugn.
Jag vilade mest hela tiden.
Orkade inte ens laga någon middagsmat så det fick bli fil och flingor.
Idag tänkte jag däremot laga mat.
Tog upp torskrygg ur frysen innan jag la mig igår.
Den ska jag laga till idag.
Tänkte mig kokt potatis, romsås och sallad till.
Själva torskryggen bakar jag i ugnen.
Får passa på när jag är ensam för Mini är inte så förtjust i fisk.
Han äter lax och fiskgratänger, det går an, men resten avstår han gärna från.

Känner fortfarande av hjärntröttheten sen begravningen.
Att jag ska vara så känslig när det kommer till stora folksamlingar.
Det fungerar inte alls för mig.
Efteråt känner jag mig alltid fullkomligt dränerad på energi.
Och det tar dagar att komma tillbaka någotsånär.

Idag ska jag gå bortöver till Coop och köpa kaffemjölk.
Dricker aldrig mjölk men vill ha det i mitt kaffe.
Får mig en liten nätt promenad i alla fall.
Det är plusgrader ute så jag lär inte frysa.

I morgon är det Måndag igen och sista veckan på utredningsplatsen jag nu är på.
Meningen är att jag ska gå alla dagar eftersom jag bytte Fredagen mot min lediga Onsdag.
Det känns gruvsamt redan nu.
Det är så jobbigt när det tar så hårt på mig.
Man slår knut på sig själv för att försöka orka.

På Måndag har vi oxå bouppteckningen efter mamma.
Det är på eftermiddagen så jag vet inte hur jag ska göra.
Stanna på stan i timmar eller åka hem mellan utredningen och bouppteckningen.
Tja jag får se i morgon.

Ha det nu så bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. God morgon på dig. Här är grått och lite småregnigt idag.
    Konstig vinter ni har med plusgrader...men du slipper frysa i alla fall.
    Om en stund ska jag också få en kopp kaffe, hos min syster som bor bara nån minut från mig.
    Ha en skön söndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här är just nu ingen vanlig vinter.
      Låter fint med kaffe hos syster.

      Kram

      Radera
  2. Hos mig har det toksnöat idag. Hoppas du har en bra dag så du kan fungera något så när där på utredningen i morgon. Skönt att det är sista veckan för dig i alla fall.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, hoppas jag slipper snö hos mig.

      Kram

      Radera
  3. Här är bara en vilo dag fick besök men är så avslagen efter min atarax he he så skönt att få vila ..hoppas du får en ok dag med allt som händer stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt och nödvändigt med vilodag.

      Kram

      Radera
  4. Nej, vad tråkigt med huvudvärken!Hoppas att det är bättre nu....här har det snöat o det var sååå vått då jag o dottern var ute o gå.Annars har det mest varit vila idag....
    Hoppas att allt går bra imorgon.Minns hur jobbigt det var med bouppteckningen då min pappa dog....
    Ha nu en skön söndagskväll!
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr fortfarande huvudvärk, kanske spänningsvärk eller nåt.
      Tack, det går nog bra på bouppteckningen.

      Kram

      Radera