söndag 26 februari 2017

Söndag...





Gårdagens middag.
Potatisgratäng, helstekt smördegsinbakad fläskfilé, champinjonstuvning, grillad majs, sallad och svartvinbärsgelé.
Till det fick jag ett glas rött, Mini ett glas trocadero.
Å det blev så in i nordens gott.
En riktigt härlig Lördagsmiddag.

Men vi började morgonen med gofrukost.
Sen klädde vi på oss och åkte in till Kvantum.
Handlade det jag tänkt och så gick vi tillbaka till busshållplatsen.
Kunde åka på övergång.
Det var så härligt väder och jag kände mig nästan euforisk, nån form av stark frihetskänsla drabbade mig och det var så underbart att känna så.

Väl hemma så tog vi det lugnt.
Mini var på sitt rum och jag i köket.
Jag såg "Mandelmans gård" och "Hela England bakar".
Lättsamma program.
Fram emot eftermiddagen började jag med maten.
Den tog sin tid att laga till.
Men det gjorde inget då resultatet blev så bra.
Kände mig väldigt trött efter maten men jag diskade undan så jag skulle slippa göra det sen.

Mini gick in på sitt rum.
Tror han vilade.
Jag funderade på att lägga omkull mig för en siesta men bestämde mig för att vänta tills det blev dags att sova.
Ville inte förstöra nattsömnen.
Har sovit hyggligt i helgen.
Jag vaknar på tok för tidigt men jag har legat kvar i sängen och dåsat i stället för att kliva upp direkt.

Idag skiner solen oxå men himlen är inte helt klarblå.
Det är i vilket fall jättevackert ute.
Och aningens kyligt, - 10 grader.
Vi får se om jag ids klä mig för en promenad.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Idag tar vi det nog lugnt. Har så mycket nästa vecka. Solen skiner här med men det är kallt....
    Ha en fin söndag
    Kram❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går bra för dig till veckan.

      Kram

      Radera
  2. Låter som en skön söndag här blir det bara slappa o kina mat sen är trött så får vila till jobb i morgon kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Söndagen har varit väldigt skön!

      Kram

      Radera
  3. Så skönt det lät att du fick en euforisk känsla! Det behöver man mellan varven. Här sken solen för en stund sen men nu är det sådär halvmolnigt eller halvsoligt kanske...haha.
    Låter som du får en fin dag. Själv sitter jag här och ska egentligen göra andra saker men det är just nu inte så roligt...ingen disciplin här inte...haha
    Går nog bort en sväng till mina föräldrar sen, brukar vara hos dem en stund varje dag. De har blivit så vana vid det nu så om jag inte kommer blir de oroliga...
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den känslan var härlig att känna.
      Klart du bara ska göra roliga saker...*fniss*
      Det andra kan säkert vänta.

      Kram

      Radera
  4. Det låter som en härlig lördagskväll hos dig. Skönt när det är bra väder, i dag hade det kommit lite snö på morron men det är borta nu. Det är 7 grader varmt och lite sol ibland. Ha en skön söndagsef/kväll och stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med fint väder och solsken.

      Kram

      Radera
  5. Mums det där såg gott ut. Vi åt räksmörgås igår vi.
    Kram Mimmi
    www.intebaramammablog.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så gott det lät med räksmörgås.

      Kram

      Radera
  6. Det lät som du haft en bra helg. Visst mår man bra av solens strålar ☀, det är nyttigt för själen 😎. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helgen har varit riktigt fin för mig.

      Kram

      Radera