söndag 12 februari 2017

Söndagsmorgon...





Jag grundar som alltid dagen med några muggar nykokt kaffe.
Finns inget bättre sätt att starta dagen på.
Just nu ligger Mini och sover fortfarande, tror jag i alla fall, det är alldeles tyst på hans rum.
Jag sitter med min laptop vid köksbordet som alltid.
Ute är det vitt men det är inte molnigt så det blir nog en solig dag.
Temperaturen visar -8 grader så det är överkomligt även om jag tycker att alla minusgrader är kalla.

I går så klippte sig Mini.
Sen möttes vi upp vid second hand.
Mini skulle titta på en kavaj till begravningen.
Och turligt nog hittade hanen svart kavaj som såg ut som ny för endast ynka 80 riksdaler.
Helt otroligt billigt.
Å Mini blev nöjd.

Sen gick vi på Coop några varv.
Vi köpte varsin dricka.
Så gick vi hemåt i solskenet.
Vädret var härligt men i skuggan blev det kallt.

Mini var hungrig så jag lagade mat direkt vi kom hem.
Jag gjorde currykyckling som vi åt med sallad och libanesiskt bröd.
Det blev jädrans så gott.

Efter maten gick Mini och la sig och somnade.
Själv funderade jag på en siesta men bestämde mig för att låta bli då jag har svårt att slappna av under dagen.
Jag bär en ständig oro och något slags varsel om fullständig katastrof inom mig.
Vet inte varför?
Men jag har så svårt att slappna av dagtid.

När jag la mig på kvällen var jag helt slut på, supertrött.
Men inte kunde jag somna för det.
Låg i timmar och bara snurrade i sängen.
Men någon gång, långt, långt efter midnatt föll jag i sömn.
Och vaknade alldeles för tidigt.
Tänk om jag ändå kunde sova mer, sova längre under nätterna,  vad bra det varit.

Idag ska jag bara småpyssla.
Måste duscha och starta en tvätt.
Så ska jag koka ägg till vår helgfrukost.
Laga middag men där gör jag det enkelt för mig.
Jag tog fram fläskfilégryta med starka korvar ut frysen sent igår kväll och till det serverar jag någon form av pasta, sallad och vitlöksbröd.
Det duger gott som Söndagsmiddag.
Och blir som sagt enkelt för mig.

Så ska jag nog bara försöka vara idag.
Försöka göra det där som är så svårt i dagsläget, att slappna av.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Visst är det så att första kaffekoppen är bäst...o sen tystnaden:) Den gillar jag. Visst är det roligt att kunna hitta dom där fynden vid second hand...va roligt för honom. Ha en bra söndag. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja morgonkaffet är det bästa och Mini var superglad över sitt fynd.

      Kram

      Radera
  2. Här börjar morgonen alltid med kaffe☕ Blir nog en lugn o skön söndag här, behövs... Ha en fin söndag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn och skön Söndag låter kanon!

      Kram

      Radera
  3. Är det en Kreolsk gryta du lagar till ? Javisst kan man hitta det man söker på second hand ibland med långt mycket billigare priser än i en vanlig butik "ler".
    Ha en fin Söndag =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kreolsk tror jag inte.
      Bara en gryta jag slänger ihop utifrån vad jag har hemma.

      Kram

      Radera
  4. Vi är lika där med vårt kaffe :) kan ju inte det i veckan då jag är på jobb morgon tid :( låter mysigt hos dig här blir inte många knop men bio i kväll lovat sen länge ta hand om dig kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går upp ca 3 timmar innan jag ska vara på utredningen så jag hinner med mitt kaffe och bloggen.
      Kanske lite knasigt men jag behöver den där lugna starten, annars blir jag hyperstressad.

      Kram

      Radera
  5. Mums vad gott det låter! Här vankas det hamburgare och pommes.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag och en god natts sömn!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina, detsamma till dig!

      Kram

      Radera