torsdag 2 februari 2017

Torsdag...





Jag längtar till våren.
Nu är det ju bara Februari men vi är på god väg.
Har jag tur kanske mitt tungsinne blir lite lättare då.
Mer sol och ljus är vad de flesta behöver.
Även jag.

Jag dricker mitt morgonkaffe men mår lite illa, känner mig otroligt ångestfylld.
Har för få sovtimmar i natt.
Därav illamåendet.
Ångesten bara finns där, inget jag önskat eller beställt.
Har slut på stesolid men orkar inte ringa upp på psyket.
Vet inte om läkare skriver ut stesolid per telefon.
Det finns ju restriktioner på sånt.
Men nästa vecka har jag äntligen läkartid, den jag skulle haft i mitten av December.
Jag väntar till dess.

I går var jag ledig.
Gjorde faktiskt ingenting vettigt.
Låg i sängen stor del av dagen.
Flummade framför laptopen och play-tv.
Gjorde enkelt till middag.
Hälften av måltiden var rester och hälften lagade jag till.
Mer än så orkade jag inte.
Känner mig ganska så urblåst i huvudet.
Lite dummare än vanligt.
Min hjärna vill inte vara med.

Idag testar jag och går på utredningen.
Får se hur det känns när jag kommer dit.
Ska sicksacka mina tygbitar.
Om jag orkar.
Måste klura ut hur symaskinen fungerar.
Har en provbit att testa på så det blir rätt söm och så.
Hoppas att inte alla är där idag för jag måste sitta i stora arbetsrummet när jag syr.
Ganska så obehagligt, helst vill jag bara stänga in mig i ett rum, vara för mig själv, slippa höra andras prat.
Det tär, tar på.
Men vi får se hur det blir.

Ha det nu så bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. God morgon🙋✨ Jag längtar också efter våren...dom har lovat kyligare väder i nästa vecka...brr.. Här blir det städning idag. Hoppas att du får en fin dag😃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kyligare väder låter inte så roligt, hoppas inte!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ,,,känner igen vissa saker du skriver o vet hur jäkla jobbigt det är lider med dig. Men visst kan dem väl skriva ut på tel om dem vet vem du är o så eller? hoppas dagen blir lugn för dig stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte när det gäller telefon.
      Tror stesolid är narkotikaklassad så därför är jag inte så säker på att det funkar via telefon. Ska ju ändå dit till veckan så jag väntar...tror inte att det går särskilt fort ändå via psyket med tanke på att varenda recept jag försökt få skriven ut har jag ändå måste ringa dom och påminna....glömt som oftast.

      Kram

      Radera