torsdag 9 februari 2017

Torsdag...





Då har en ny dag grytt.
Sitter i mitt kära kök och dricker kaffe.
Dagens första mugg.

Idag blir en något jobbig dag.
Jag ska först på läkarmöte, kuratorn ska sitta med.
Vet inte egentligen varför?
Uppföljning av medicin kanske.
Å har ingen aning om varför kuratorn ska sitta med.
I övrigt så har hon ännu inte hört av sig till mig efter förra gången hon inte var där, det är väl två veckor sen nu.
Mycket konstigt.
Hon brukar alltid ringa och boka in en ny tid när hon varit borta.
Å igår var hon i alla fall på jobbet.
Det finns väl någon förklaring till det med förstås.

Efter det mötet ska jag gå ner till utredningen och där ska jag ha uppföljning med arbetsterapeuten.
Hur jag sen ska orka sprätta upp handtagen på tygväskan vet i klåen.

Jag sydde ju igår.
Har en instruktion samt en förlaga att titta på.
Lyckades ändå sy helt galet.
Tyckte att jag gjorde rätt men ack så fel det blev.
Jag kanske inte fullt ut kan ta instruktioner med denna hjärna jag har.
Idag är det tänkt att jag ska sprätta upp, göra om och göra rätt.
Jag får se om jag har någon kraft kvar efter alla möten.

När jag sen går hem funderar jag på att gå förbi Lidl och handla hem lite grönsaker.
Mini kommer i morgon.
Det är dax för mammavecka igen.
Ska bli skönt!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 

4 kommentarer:

  1. God morgon💕☕ Härligt att du får hem Mini😄Jag ska till laboratoriet idag . Har tid kl 10.10
    Ha en fin dag😃Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser fram emot i morgon eftermiddag.
      Det ska bli härligt!

      Kram

      Radera
  2. Ja allt det där är jobbigt jag är trött på alla myndigheter redan! hoppas det gick som du ville där o oj så snabbt det gick till mamma veckan, jag saknar mitt morgonkaffe o bloggen på morgonen....stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes inget vidare efter läkarmötet.
      Grät när jag kom ner på utredningen.
      Men sånt är livet.
      Lätt ska det inte vara.

      Härligt att läsa ord från dig i din blogg.
      Hoppas du får en avkopplande kväll!

      Kram

      Radera