onsdag 8 mars 2017

Å snön den bara vräker ner...





Vart är det vackra solskenet som jag haft under några dagars tid?
Borta, putsväck.
Nu snöar det som bara den.
SUCK!

I går fick jag besök av Beda under hennes lunch.
Vi bestämde att hon skulle hämta upp mig efter hon slutat jobba så skulle vi åka ut och göra Jula, Jysk och Rusta.
Jag duschade, fixade i ordning mig, satte på make up och var klar när hon körde in på gården.
Vi drog ut men hann bara med Jula, vips var klockan så mycket att det började bli dax för tjejmiddagen.

Å så trevlig middagen var.
Värdinnan guidade oss runt i hennes mäktiga samling av en keramiker från orten.
Allt han gjort genom tiderna.
Kan säga att samlingen är enorm.

Så blev vi bjudna till bords och intog en härlig fiskgryta.
Till dessert blev det kaffe, kladdkaka, bär och vispad grädde.
Det smakade ljuvligt.

Timmarna rann iväg och vi hann samtala om det lättaste, enklaste till så tunga ämnen som död, testamente och vita arkivet.
En riktigt härlig kväll var det med många skratt.

Det var ganska så kallt när jag gick hem, tur jag bor nära.
Väl hemma var det bara att sminka av mig och göra kväll.
Längtan efter sängen var stor och jag var så grusig i ögonen av sminket.

Det var en befrielse att krypa ner mellan svala lakan efter en mycket härlig dag.

Och nu snöar det som sagt.
Jag känner mig väldigt trött i hjärnan men tänker åka in till byn och handla lite.
Börja förbereda inför Fredagen då Mini kommer till mig.
Ska bli gott att rå om honom igen men ännu är det två nätter kvar innan han är här.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. God morgon :) låter som du hade en fin dag alltid trevligt ja här skall firas lite med maken i kväll firar 10 år tillsammans :) skönt att mini kommer till dig snart :) kram å ha det gott vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort grattis till dig och maken!

      Kram

      Radera
  2. fick du min första kommentar?? kram

    SvaraRadera
  3. Fint att det rullar på hos dig! Här är det ok, hade just en motgång ikväll så jag är inte på topp. Hoppas att det inte blir för mycket snö hos dig, nu vill man ju ha vår och solsken.

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det känns bättre för dig.
      Ja jag vill ha vår nu men det har kommit mängder av snö så det dröjer nog ett bra tag till.

      Kram

      Radera
  4. Härligt med middag och alltid trevligt att träffas, samtalsämne finns alltid.
    Kul att mini kommer också, det är ju så mysigt att rå om dom lite. Jag ska snart i väg och jobba lite på simhallen. Ha det bra och stor kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt med våra tjejmiddagar.

      Kram

      Radera