fredag 24 mars 2017

Äntligen Fredag...





Ja men då börjar helgen nalkas.
I dag är en bra Fredag för jag får hem Mini.
Dax för mammavecka igen.
Det känns som alltid underbart.

Solen skiner och det är -3 grader.
Men jag behöver inte gå iväg idag om jag inte vill.
Kan möjligen bli en promenad för nöjets skull.
Lapa lite solsken, ni vet.

I går så cyklade jag in till byn för att handla.
Kom fram till affären en stund efter 08.00.
Där var det behagligt lugnt.
Förutom personalen var vi inte så många kunder som handlade.
Det gillar jag.




Att slippa trängas med 50 miljarder kundvagnar som ska fram mot samma ställe.
Det är så behagligt att gå runt i lugn och ro och pricka av eftersom på listan.
Var hemma igen runt 09.30.
Härligt att göra bort helghandlingen så pass tidigt på dagen och med cykeln blir det ju så enkelt.
Jag cyklar med enkelhet då jag har en fullpackad trunk på pakethållaren, två pinfulla kassar hängande på styret samt en kasse i cykelkorgen.
Det skulle jag aldrig kunna få med mig om jag tog bussen och var tvungen att bära.

Väl hemma packade jag upp och alla varor blev ställda där dom hör hemma.

Så ringde jag min handläggare på AF.
Hon var tillbaka efter semestern.
Fick reda på att arbetsterapeuten brutit armen så därför är hon sjukskriven ett tag.
Nå det löste sig med mitt aktivitetsstöd.
Hon gjorde i ordning och skickade in en förlängning till sista April.
Sen skulle hon kolla upp hur länge det kan tänkas dröja innan jag får träffa rehab-psykologen.
Hon ringde efter lunch och sa att vi skulle ha ett möte på Måndag och då skulle han sitta med.
Tanken är väl den att vi börjar gemensamt sen går hon ifrån så jag får sitta själv med psykologen.
Känns aningen scary.
Ogillar när det blir nya människor inblandad men vad har jag för val?
Handläggaren är verkligen snabb och effektiv när hon tar tag i saker.

I dag ska jag ringa F-kassan och kolla upp om jag behöver skicka in en ny ansökan för den perioden jag blev nekad eller om det går av sig själv nu då förlängningen av aktivitetsstödet är godkänt och inskickad.
Hade ju varit lättast för mig om jag slipper göra något alls.
Hoppas att jag får utbetalningen snabbt, det hade varit gott.

Dagens middag blir "tada", tacos.
Det var billig köttfärs och tacosstuff igår så jag köpte hem.
Frågade Mini igår och han ville äta tacos eller tomatsoppa med tortellini ikväll.
Han valde tacos så soppan gör jag på Söndag.
Det ska bli riktigt gott, det var några månader sist vi åt tacos här.
Tomatsoppan med tortellini ser jag oxå fram emot, den har jag inte lagat till på över ett år eller det kan vara längre än så sen sist.
Det är en fantastiskt god och enkel soppa som man toppar med finhackade nötter, riven ost och en klick crème fraiche.
Det blir en schysst mathelg.
På Lördag ska Mini bort till sin far för hans fästmö fyller år och dom ska äta tillsammans så jag förmodar att jag inte lagar middag då.

Nu ska jag fortsätta njuta av mer ljuvligt kaffe och dagen som sådan.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att det är fredag :) Speciellt när ungdomarna kommer hem....vår yngsta son kommer också hem hos oss i helgen. Så nu blir det myyys :)) Trevlig helg till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessa Fredagar är de bästa för mig.

      Tack och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Härligt med fredag o solen☀☀ Och vad skönt att du får hem MINI. Här lever vi på hoppet att dottern Cecilia kommer hem till påsk😄🐣Ha en härlig fredag😄👍Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att ha Mini hos mig.
      Håller tummarna för att Cecilia kommer till påsk, så roligt för er.

      Kram

      Radera
  3. Åh va mysigt med din mamma vecka :) förstår att det är skoj med den så mys på kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mammaveckan är alltid den bästa.

      Kram

      Radera
  4. Mysigt med fredag och fredagsgott!

    Hoppas att ni får en fin helg <3

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade en helmysig Fredag!

      Kram

      Radera
  5. Skönt att slippa trängas med en massa andra människor, och taccos som är så gott!

    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, därför handlar jag alltid tidigt,

      Kram

      Radera