torsdag 9 mars 2017

Besök och husförsäljning...





Har inte kommit mig för att skriva ett inlägg förrän nu.
Har haft lunchbesök av Beda.
Alltid så härligt.

När hon åkte iväg började jag med middagsmat som ska serveras till helgen.
Mini har önskat köttfärspiroger så jag har gjort själva köttfärsfyllningen till pirogerna.
I samma veva så gör jag köttfärssås på resten av köttfärsen.
Den står och småputtrar nu på spisen.
Skönt att få något gjort.
Har inte bestämt om jag ska göra degen till pirogerna idag eller om jag väntar till i morgon.
Får se hur dagen artar sig.

I går eftermiddag så ringde lillebror.
Mammas hus är sålt.
Det gick över förväntan snabbt.
Lillebror är lättad, så även jag.
Den som köpte huset gjorde en god affär, det såldes inte för så mycket men tillräckligt för att betala dödsboets skulder och det är det viktigaste.
Att få allt gjort så vi kan avveckla dödsboet och vi inte längre behöver tänka på det.

På Söndag är det 8 veckor sen jag fick reda på att mamma hittats död.
Det känns fortfarande lika märkligt.
Inte så att jag inte förstår det för det gör jag men ändå, mycket konstig känsla nu när hon är borta för evigt.

Jag har än en gång tagit en paus i dagboksläsandet.
Det fungerar inte att läsa hela tiden.
Vissa anteckningar gör rent ut sagt ont att läsa.
Så jag pausar när det behövs.

Nu ska jag fortsätta röra i stekgrytan.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Såå bra att huset blev sålt nu :)
    Härligt med besök
    Ha en fin fredag

    Kram,kram

    SvaraRadera