tisdag 21 mars 2017

Det går trögt...





Ringde arbetsterapeuten igår men fick beskedet att hon fortfarande är sjuk.
Jisses så ovanligt va?
Börjar tröttna på maskineriet som inte fungerar.
Det är på tok för energikrävande utan att man får något tillbaka.
Ska prova idag igen och se om hon är på jobbet.
Annars får jag ringa i morgon...och i morgon...
Någon gång måste väl människan vara  tillbaka på sitt arbete.

Kuratorn har heller inte hört av sig sen avbokningen i förra veckan.
Hon kanske oxå är fortfarande sjuk, vem vet?

Natten har varit si så där.
Varit vaken flertalet timmar mitt i natten, lyckades somna om men bara korta stunder.
Tycker att jag följt min digitala väckarklocka hela natten.
Men det är som det är.

Nu är det i alla fall morgon och jag frångår inte min morgonrutin att dricka några koppar kaffe.
Hjärnan behöver all koffein jag kan dränka in den i.
Känns som jag har trögflytande kola där uppe.
Kroppen värker oxå, blir oftast så när sömnen trasslar.
Men jag står på fötterna eller ärligt, sitter på stolen.

Tittar ut genom köksfönstret.
Inget cykelväder idag inte.
Det snöade igår.
Det är inte längre barmark.
Nu lär det väl försvinna om vi får lite sol hos mig men idag är det lika mulet som det var igår.

Min finaste Pappelino ringde igår.
Vi pratade om allt och inget.
En del om hans 80 års dag som firas i Maj.
Hade ett datum då han tänkt att jag och barnen kommer.
Men vill inte ha presenter, han har allt säger han.

Så ringde lillebror.
Det hade uppstått problem rörande försäljningen av mammas hus.
Det här med lagfarten, att han sålde huset innan lagfarten övertagits av dödsboet.
Alltid ska det vara något och det kostar givetvis en slant.
Jag ska tydligen skriva på en fullmakt där jag godkänner att lillebror säljer huset.
Gud så löjligt, det har jag ju redan gjort, vi var fullkomligt sams om det, utan fullmakt.
Men denna jäkla byråkrati, kommer man inte undan.
Det blir inte lika smidigt att avveckla dödsboet som vi tänkt.
Det ska ju deklareras oxå, både för 2016 samt 2017 .
Hon levde ju hela 15 dagar under 2017.
Mon djö!
Så det går ju inte att avvecklas innan det är klart.
Lillebror suckar tungt, vilket jag förstår för vi vill ju inte ha det här hängande över oss, vi vill gå vidare.

Nåväl, dagen som sådan är planlös.
Det går inte att planera något med trögflytande kola i hjärnan.
Det finns dock en del borden jag skulle behöva göra, som;

  • dammtorka
  • dammsuga
  • torka av golven
Men tror inte det blir någon städning alls.
Känner att jag inte har den energin jag behöver för det.

Borde oxå;

  • röja ur Minis tre garderober han har på sitt rum men inte kan använda.
Käraste raraste ungen Maxi beslöt helt sonika att strunta i det då hon flyttade hemifrån för 2 1/2 år sedan.
Och jag har inte orkat ta itu med det ännu.
Jag tror det får bli vårens stora röj.
I fjol vår så röjde jag ju upp i källarförrådet samt lite häruppe i lägenheten som behövde slängas.
I år får det bli dessa tre garderober som öronmärks som det stora vårröjet.
Men inte idag....

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon💕Ingen sol här idag o lite minusgrader...
    Ha en fin dag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade mulet hela dagen med snö igår.
      Idag skiner dock solen.

      Kram

      Radera
  2. Oj vilket jobb ni har det med mammas hus. Tråkigt att det inte rullar på för er. Det finns nog dom som bråkat en del så därför vill dom nog vara säkra att allt går rätt till för er. Bra ni är sams då går allt mycket bättre med bodelningen. Lycka till med försäljningen ialla fall. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit sams och enig ända sen den dagen vi fick veta att mamma var död.
      Skönt när det är så.
      Huset är redan sålt så vi måste gå tillbaka och göra ett led vi hoppade över men det lär ordna sig.

      Kram

      Radera