lördag 4 mars 2017

Efter en tung natt...





...vaknade jag upp till strålande solsken.
Så otroligt härligt.

Natten var tung med otroligt många svåra minnen som nästan kvävde mig.
Vet faktiskt inte vad som hände.
Tror det var en sång som utlöste den krampartade ångesten.
Å det får väl vara så antar jag, ibland faller jag och sen får jag resa mig upp.

Gårdagen var en fin dag.
Jag och Mini åkte in till byn på förmiddagen.
Jag helghandlade lite och han köpte sig ett nytt spel.
När vi precis kommit hem så ringde finaste Beda och frågade om hon kunde titta in på kaffe.
Självklart.
Vi satt i köket och pratade, skrattade som vi brukar göra.
Mini satt med oss.
Himlade med ögonen åt oss men jag tror att han var road.
Så blev jag ensam.
Beda åkte och Mini blev hämtad.

Tog hand om mitt badrum.
Såpa och trasa.
Fint blev det.
Fräscht!

Och sen rusade dagen på, blev natt med tung och grym ångest.
Men det är över nu.
En ny dag har grytt.
Nya tag får tas.
I´m still standing.

Och nu skiner solen.
Underbart!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Usch stackare där, ja jag med mitt kaffe oxå men ingen sol alls, :( men men hoppas du får en fin dag med allt du vill eller inte vill stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade tyvärr inte mycket glädje av gårdagen, var så slut på men idag skiner solen med.

      Kram

      Radera
  2. Oj,nej...här ingen sol idag.Minusgrader har vi o snöigt var det imorse
    Hoppas att dagen blir bra
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, dagen var helt enkelt tröttsam, jag var så slut på.

      Kram

      Radera
  3. Jag har också strålande sol utomhus. Härligt! Vilken trivsam fredag du fick "ler" Mindre trevligt att du fick ångestattack under nattens gång.
    Önskar dig en trevlig Lördag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Fredagen var trivsam, därav förvåningen över den kraftfulla ångestattacken, men sånt är livet.

      Kram

      Radera
  4. Usch dessa anfall som bara kan komma...men skönt att du ändå reser dig igen! Sol vad härligt, här är det just nu grått tyvärr och jag blir så påverkad...har inte lust med nånting...blä...men går bort till mamma o pappa sen...mamma är lika uttråkad hon...pappa tittar på sport...haha
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog inget annat val än att resa mig igen.
      Visst är det härligt när solen skiner, det gör den även idag hos mig men det är dessvärre jättekallt.

      Kram

      Radera
  5. Usch säger jag också..ang dina anfall...sååå trist. Men idag ser det ut som det blir sol. Då kanske du kan sitta på altanen o få lite solstrålar på dej :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade över det tills jag såg att vi har -17 grader ute.
      Då lockar inte en sittning på altanen, aningen för kallt.

      Kram

      Radera