fredag 31 mars 2017

Fredag och annat dravel...





Gårdagens middag.
Marinerad helgrillad fläskfilé, potatisgratäng, bea, haricots verts med finhackad röd lök och fetaost samt svartvinbärsgelé.
Det var sannerligen en mycket god Torsdagsmiddag och en fin avrundning på mammaveckan.

Tallriken kommer ur servisen vi fick av fd svärföräldrar när vi förlovade oss -90.
Hon hade fått för sig att jag gillade rosa, vilket jag inte gör men använder den ibland.
Av någon anledning fick den bo kvar hos mig efter vår separation, kan hända för att x-maken inte heller var så förtjust i rosa.

Idag växlar Mini boende.
Förstår inte att det redan gått en vecka igen.
Veckorna när han är hos mig går så fort medans mina ensamveckor går väldigt långsamma.
Konstigt!
Efter skolan blir han upphämtad av sin pappa och så åker dom hit direkt för att han ska packa ihop sina saker.
Kommer som alltid att sakna honom...mycket.

Igår tog jag det ganska så lugnt.
Småpysslade lite.
Skurade upp badkaret.
Tvättade.
Lagade mat.
Diskade.
Såg en kriminalserie på laptopen.
Ja lite sånt.

En ganska så angenäm dag.

Idag har jag samtal innan lunch.
Än hinner dom ringa och avboka.
Känner mig aldrig säker längre på att samtalen verkligen blir av.
Efter samtalet blir det en sväng på affären innan jag bussar hem.
Måste köpa mer kaffe och mjölk.
Sen har jag så jag klarar mig.

Jag känner mig lite konstig till mods idag.
Som om stora vemodet hänger över axeln.
Nåja, jag får se hur det utvecklas.
Det kan ju bli en bra dag ändå.
Man kan ju alltid hoppas.

I  övrigt har det snöat ännu mer än häromdagen.
Nu är det vitt överallt igen.
Ingen barmark.
Det är dock bara -1 grader så jag får vara glad för det lilla.
Behöver inte frysa ihjäl i alla fall, bara plumsa i snö.
Vädergudarna har jag ingen  bra kontakt med tydligen.
Suck.

Nu mer kaffe och senare under förmiddagen blir det att göra sig redo för bytripp.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Godmorgon☕💕Usch ja denna smö❄ Gillar inte... Hoppas samtalet blir av nu. Ha en fin fredag. Kram❤

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en härlig helg, kram!! <3

    SvaraRadera
  3. Här är lite regn idag igår nästan 20 grader så härligt ja tiden känns så ibland men hoppas du får en fin lördag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, hade du det så varmt.
      Skönt!

      Kram

      Radera