fredag 3 mars 2017

Fredag...





Då är det Fredagsmorgon igen och jag sitter som vanligt vid mitt kära köksbord.
Lägger upp en bild idag på smideskroken jag gjorde under utredningen.
Den jag fick så förbaskat ont i händerna av att göra.
Det var ju det momentet att linda tråden så tätt, sen hade jag problem att hålla i verktygen och böja till oxå.
Tack och lov behövde jag inte göra fler, skulle ju egentligen ha gjort tre stycken men fick slippa då mina händer for så illa.
Har ännu inte spikat upp den men funderar att sätta den i mitt sovrum och hänga halsband på.

Ute är det mulet idag och det snöar.
Vilken snö det kommit.
Rena rama vintern igen.
Hela mitt inre suckar.
Jag AVSKYR vinter.
Jag VILL ha vår.

Tanken är att jag ska gå till affären och helghandla lite.
Eftersom Mini växlar boende blir det inte så mycket.
Mjölk till kaffet givetvis, och så kaffe förstås, såg att jag tog sista paketet häromdagen.
Kan bli någon dricka och så kanske något gott.
Vad det goda ska bli har jag ingen aning om, får se på affären.

Vad som händer i helgen vet jag inget alls om.
Har inga planer.
Det blir väl att ta det lugnt.
Fortsätta vila.
Jag har inte mycket energi.
Och aldrig så mycket jag hade önskat.
Det är faktiskt väldigt tråkigt när det blir tvärstopp hela tiden.
Men det är ju så mitt liv ser ut just nu och har gjort under lång, lång tid.
Vad kan jag annat göra än att acceptera och gilla läget.

I går tvättade jag i alla fall så Mini får med sig rena kläder till sin pappa.
Så lagade jag middag, stuvade makaroner och stekte falukorv.
Det blev riktigt gott och var länge sedan jag gjorde.
Efter middagen diskade jag undan den lilla disken som var.
Är det något jag inte klarar av är att ha disk, inte ens lite disk.
Så det håller jag alltid undan och tar man det direkt blir det ju gjort och sen behöver man inte tänka på det.
Jag tillhör det gamla gardet som diskar för hands, här finns ingen diskmaskin.
Men så sparar jag aldrig disk heller så det blir aldrig särskilt jobbigt.
Och emellanåt diskar Mini.
Det fungerar för oss.

Diskar ni för hands eller har ni diskmaskin?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. God morgon☕😄Vi har diskmaskin! Jättebra för mina händer😃Här har det också kommit snö❄ Jag vill också ha vår! Klädtvätt här o så väntar vi på att bilen ska bli klar. Ha en härlig fredag😄Kram❤

    SvaraRadera
  2. Jag har diskmaskin hemma, skulle inte få göra annat annars! Men på landet så har jag röstat ner att vi ska skaffa diskmaskin. Tycker det är lite avkopplande när jag är här, att stå och diska och lyssna på någon podd samtidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar faktisk att diska, meditativt på något sätt.

      Kram

      Radera
  3. Ja du vi har diskmaskin en mini men mest för det är mer ekonomiskt annars har jag diskat förhand dock inte när barnen var små då var det maskin i huset :) hoppas du får med dig lite gott hem o kan mys ai kväll då :) kram å här är en till som vill ha vår <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade även diskmaskin då vi var 5 personer i lägenheten.
      Alltid diskat förhans, även tidigare..

      Kram

      Radera