fredag 10 mars 2017

Fredag...





Jag börjar morgonen som alltid med ett stort glas vatten.
Efter det är jag redo för mitt älskade morgonkaffe.

Idag är det Fredag igen och det innebär att det är dags för mammavecka.
Det är dom här Fredagarna jag gillar mest.
Allt blir mer helt och fullkomligt när han bor hos mig.
Sista helgen nu och så är sportlovet för honom över.
Konstigt nog har jag inte pratat med honom denna vecka som varit.
Han har nog haft fullt upp med spelande och systrar tror jag.

Gårdagen var lugn för mig.
Jag gjorde köttfärssås samt köttfyllningen till pirogerna.
Det blev inte så att jag gjorde klart pirogerna.
Får göra degen idag.
Till köttfärspirogerna serverar jag sallad.
Ska bli gott att äta för det är flera år sedan jag sist gjorde piroger.

Jag tog en siesta igår oxå.
Och jag somnade en timme ungefär.
Men gud så svårt det blev att ta mig ur sängen igen.
Var helt väck i huvudet.
Så jag blev inte uppe länge igår kväll.
La mig tidigt och tittade på tv.
Så skönt att göra kväll och tacka för dagen som varit.

Nu ska jag strax klä mig och gå bort till Coop och köpa yoghurt som jag glömde när jag handlade i Onsdags.
Mini brukar äta det till frukost.
Ska bli skönt med en liten promenad.
Just nu är det uppehåll och bara -2 ute så det blir behagligt.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Va skönt att huset blev sålt, alltid en lättnad och mysigt att du har din mamma vecka nu då :) blir nog en behaglig helg för dig vännen kram å va rädd om dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns väldigt bra att huset är sålt, ett bekymmer mindre.
      Tror oxå på en behaglig helg.

      Kram

      Radera
  2. Härligt med mammavecka nu :)Kommit hem en stund sen. Blev en heldag :) Känner mej trött
    Ha en fin fredagskväll

    Kram,kram

    SvaraRadera