torsdag 16 mars 2017

Hej igen...





Vaknar upp till solsken.
Alltid trevligt.

Sitter i köket, Mini har precis gått till bussen som tar honom till skolan.
Jag dricker mitt morgonkaffe.

Har varit lite off några dagar.
Det har väl egentligen inte hänt något särskilt men jag har inte haft lust att blogga.
Känns som det inte funnits något att skriva om.
Det finns det kanske fortfarande inte.

I går fick jag brev av käraste FK som sa att jag inte har rätt till aktivitetsstöd från den 25/2.
Så typiskt att det alltid ska strula till sig.
Enligt arbetsterapeuten har jag rätt till aktivitetsstöd under hela deras utredning som långt ifrån är klar än.
Men antar att handläggaren på AF inte skickat in om förlängningen.
Som sagt, jag är skitless på att allt alltid ska strula och jag ska måste ringa femtielva samtal för att fixa till det så att det blir rätt för mig.
Ringde givetvis arbetsterapeuten igår men hon var sjuk.
Ringde handläggaren på AF men hon hade semester, återkommer den 23.
Men så ovanligt liksom...

Det handlar inte om så mycket pengar men när man inte har så många vill man ju att det inte ska utebli.
Jag har lägsta aktivitetsstödet då jag inte varit med i facket ett år än.
Vilket innebär att jag får 175 kr/vardag efter skatt.
Det blir en del skillnad på att bara få för 10 dagar i stället för 20.
Det är nog lite som det är.
Suck!

Jag känner mig trött på allt!

Idag ska jag till kuratorn för samtal.
Om dom inte ringer och avbokar för sjukdom förstås.
Oavsett ska jag in till byn och helghandla lite.
Det behövs inte så mycket då Mini växlar boende i morgon.
Jag lever väldigt enkelt under mina ensamveckor.
Men mjölk och kaffe behöver jag alltid.

Nu ska jag ta mig i kragen och fixa till mig inför bytrippen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. God morgon! Ja, det är tråkigt då det jämt ska strula med ngt...usch ja.Hoppas att det ordnar sej o att kuratorbesöket går bra
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med, trött på allt strul.

      Kram

      Radera
  2. Men va skönt att höra att allt är ok med dig, fast det där med ersättning är så himla dåligt fattar dem inte att folk behöver pengar liksom??? blir tokig att höra det :( hoppas din dag blir ok ändå o att det löser sig för dig kram o välkommen tillbaka :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tokig för mindre kan man bli.
      Dagen har varit helt okej.

      Kram

      Radera
  3. När jag 2009 hade aktivitetsstöd och var tillgänglig på arbetsmarknaden fick jag precis som dig 175 kr per dag efter skatt från FK. (Då jag var på olika arbetsmarknadsåtgärder) Minns att jag fick runt 3500 kr/20 dar. Det var inte mycket och ingenting som jag och barnen kunde leva på. Men jag hade inget annat alternativ liksom. Som tur var fick jag bostadsbidrag och barnbidrag som gjorde att jag klarade av att åtminstone betala hyran. Men så mycket mer än så räckte inte pengarna till så vi fick verkligen dra in på precis allting för att överleva.
    Tycker det är rent skamligt av regeringen att inte grundbeloppet (den lägsta nivån) har höjts för dem som har aktivitetsstöd när de är i någon form av arbetsmarknadsåtgärd och inte har A-kassa att luta sig mot.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller fullkomligt med dig.
      Hade ingen aning om att det var samma dagersättning 2009 som nu.
      Inte rimligt alls.
      Jag har oxå bostadsbidrag, tyvärr inget barnbidrag, sonen har ju sitt studiebidrag själv.
      Men finns ingen chans i världen att pengarna räcker till för att betala hyra och räkningar som det ser ut just nu.
      Tragiskt!

      Kram

      Radera
  4. Jag tycker det är vidrigt att sjuka och äldre inte får upp lönerna....men alla höjdare ska ha ännu högre lön. Hoppas nu att dom får igenom förslaget dom tänkt...att vi ska betala mindre i skatt vi som är sjuka och tjänar mindre. Håller tummarna för det. Kramen till dej

    SvaraRadera