söndag 19 mars 2017

I går var det Lördag så idag bör det följaktligen vara Söndag...





Vaknade upp och visste inte vart jag var eller vilken dag det är.
Undrar vart jag var i drömmarnas rike?
Så förvirrad som jag kände mig i morse har jag inte känt på länge.
Men så är det ibland, hjärnan är någon helt annan stans än där den ska vara.

Klurade ut att det fortfarande var helg.
Och till slut att det var Söndag.
Plättlätt...not!

Jag har för ovanlighetens skull sovit väldigt hårt i natt.
Inte hållit på att vakna miljoner gånger som jag vanligtvis gör eller gör morgon vid 03.00 som oxå är vanligt förekommande när det gäller min nattsömn.
Nej hårt har jag sovit, minns inte ett enda uppvaknande i natt.
Inte konstigt att hjärnan var så trög i morse.
Det kändes som någon slagit mig hårt i skallen.
Å jag har faktiskt huvudvärk...

Men nu är jag i fas och i rätt tidszon och jag har mitt underbara morgonkaffe som jag sitter och smuttar på.
Det är soligt ute och plusgrader.
Lite kyligt i köket men jag drog ner elementet igår då jag tyckte att det var för varmt.

Gårdagen var ånyo en lugn dag.
Såg en massa avsnitt av NCIS och så sov jag en siesta på en timme efter lunch.
Mobilen ringde vid 15 snåret men jag orkade inte svara.
Ville bara vara för mig själv.
Hade ingen lust att prata med någon.

Dagen flöt på och jag gjorde kväll tidigt.
Det var några bra program på Kunskapskanalen jag ville se.
Så skönt att bara krypa till sängs i stället för att sitta uppe och häcka bara för att det är Lördagskväll.

Vad denna dag har i sitt sköte vet jag ej.
Funderar på att gå bort till återvinningen och slänga lite tidningar.
Det skulle behövas.
Men jag får se hur det blir med det.
Jag borde gå ut en sväng och få mig en dos frisk luft och solsken.
Så något utomhus blir det säkert.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


11 kommentarer:

  1. Godmorgon☕☀ Här skiner solen också☀ Lite minusgrader var det nog imorse. Idag blir det en lugn söndag. Ska kurera förkylningen. Kommer inget inlägg heller idag. Vi ska till Vasa imorgon är det planerat. Ha en skön söndag😍Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas förkylningen lindrats.

      Kram

      Radera
  2. Uppdaterar ju Instagram o Fb samt google+

    SvaraRadera
  3. Ja ibland kan man vara helt borta å vilse då man vaknar. Kan gå vilt till i drömlandet....eller inte. Man sover tungt å är utröttad kanske?

    Ja skönt å lägga Sig i tid fastän det är lördagskväll. Uppe lite längre kan man ju vara en vardag åxo... Om man kan?.

    Ha det gott och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du så rätt i.
      Tidigare i veckan hade jag några sena kvällar så jag tog igen den tidiga läggningen i helgen i stället.

      Kram

      Radera
  4. Skönt är det att det börjar vara oftare plusgrader och sol utomhus. Nackdelen är allt slask som är dagtid (Går nästan inte att gå någonstans ute utan att bli blöt om skorna/fötterna)Och på kvällarna/nätter fryser det till och blir till is och då slår halkan till istället.
    Jag har många gånger vaknat upp och varit dygnvill (dagvill som det också heter), hi hi....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har varit riktig vårkänsla idag, jättehärligt.

      Kram

      Radera
  5. Men va skönt för dig att få sova ut, man blir nog lätt så där i skallen sen :/ skönt att slippa svara i tel ibland låter skönt väder så kanske du oxå tar en promenad :) ta hand om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag har varit ute idag.
      Det var riktigt vårlikt väder.
      Skönt!

      Kram

      Radera
  6. Visst är det skönt att kunna sova...men ibland blir man bara tröttare av det :) Härlig sol vi haft i helgen oxå...det piggar upp :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att sova, önskar bara ett det var mer frekvent med goda nätter.
      Kanske därför jag blir så oerhört trög när jag gjort en bra natt, det går för långt mellan dem.

      Kram

      Radera