torsdag 30 mars 2017

Inget samtal...







Det blev naturligtvis inget samtal igår.
Precis när jag var på väg att ta på mig jackan så ringde mobilen.
Det var kuratorn som sa att hon satt fast på skolan med ett barn som inte mådde bra.
Vi bokade om tiden till Fredag.
Får väl se om det blir av då, eller?

Jag tog ändå på mig jackan och cyklade iväg.
Handlade lite och sen cyklade jag hem igen.

Tog fram fläskfilé jag kvällen innan lagt i kylskåpet för att tina.
Putsade upp den och så la jag den i marinad.

Beda skickade sms och frågade om hon kunde komma förbi på sin lunch.
Svarade att självklart kan du det.
Så Beda kom och hade med sig väldigt läckra krämbullar.
Jisses sån kräm det fanns i dem.
En ren njutning.
Vi surrade på som vi alltid gör.
Och som vanligt var besöket supertrevligt.

Under tiden hon var inne hos mig satte det igång att snöa av bara attsingens.
Oj så det vräkte ner när jag gick ut till postlådan.
Men jag iddes inte ens bry mig.
Den snön försvinner.

Satt uppe och väntade när Mini kom hem.
Klockan var mycket.
Vi blev sittande i köket och pratade om introduktionskursen han var på.
Tittade på materialet han fått med hem.
Pratade om det som sagts.
Han var jättenöjd att han gjort den.
Nu är det bara att skicka in och betala körtillståndet så kan ha snart komma igång att övningsköra.

Jag kom ännu en kväll i säng på tok för sent.
Hade problem med att somna.
Både demoner och andra andningen spökade.
Tråkigt men det är så det är.

Idag har jag inte så stora planer.
Får se om jag tar mig vidare i städningen.
Jag ska grilla fläskfilé till middag, serverar med nån form av potatis, förmodligen gratäng, bea och haricots verts.
Blir en mysig avrundning på mammaveckan.

I morgon växlar Mini boende igen.
En vecka går fort minsann.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon☕✨☀ Solen skiner här, men känns kyligt nu på morgonen. Vi får hoppas att kuratorsamtalet blir av nu. Trevligt med besök😃 Ha en fin torsdag🌻 Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här skiner solen med och det var ganska många minusgrader i morse.

      Kram

      Radera
  2. Bullen på bilden såg sannerligen krämig ut. Är det en solbulle ?
    Synd att din kurator avbokar så ofta när det kommer till dina samtal med henne. Det känns lite för ofta för att vara bra kan jag tycka.
    Det blir nog skönt för din son när han får komma igång med övningskörningen. Lycka till önskar jag honom.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googlade solbulle, det kan nog vara en sån fast vi kallar det kort och gott krämbulle här.
      Ja det är synd att det blir så glest med samtalen, fungerar uppenbarligen inge vidare bra.

      Kram

      Radera
  3. Oj lyckos dej som blev bjuden oå krämbulle...dom är en av mina bullfavoriter:)) Kram

    SvaraRadera
  4. Typiskt att det blir avbokning när man är på väg , hoppas det blir idag då :) mums så smarrigt det ser ut :) he he kram å fin fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det börjar nästan vara löjligt nu med alla av- och ombokningar.

      Kram

      Radera